uitlaat p1800 onder achteras door
- Michiel Kirsten (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2007 11:39 #51040
door Michiel Kirsten (GAST)
uitlaat p1800 onder achteras door is gemaakt door Michiel Kirsten (GAST)
<p>Heeft er iemand ervaring met het plaasten van de uitlaat van een p1800 onder de achteras (dus zonder de zwanenhals). Ik wil namelijk een dikke uitlaat (2 1/2 ") met twee dempers gaan plaatsen. Hoe zit het met de bodemspeling en de speling tussen de uitlaat en de achteras?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-08-2007 17:13 #86073
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic uitlaat p1800 onder achteras door
Je moet of met een bocht over de as of er met een bocht onderdoor. Als je er recht onderdoor wilt komen de dempers te laag te hangen en krijg je problemen met verkeersdrempels. Ik heb een standaard rvs uitlaat en de middendemper schraapt af en toe over een drempel.
- Thomas Groeneveld (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2007 17:42 #86072
door Thomas Groeneveld (GAST)
Beantwoord door Thomas Groeneveld (GAST) in topic uitlaat p1800 onder achteras door
<p>Dat kan natuurlijk niet, bij uitveren over verkeersdrempels en bij optrekken, en bij het opkrikken van de auto 'drukt' de achteras dan de uitlaat onder de auto vandaan. Het is niet voor niks zo gemaakt. Ook in de jaren 60-70 was het plaatsen van een rechte pijp makkelijker geweest, dan die bocht, maar hij is noodzakelijk.</p><p>Waarom wil je zo`n dikke uitlaat eronder hebben?</p>
- Dick Groot Boerle
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-08-2007 21:57 #86071
door Dick Groot Boerle
Dick Groot Boerle 1800 S - 1963
Beantwoord door Dick Groot Boerle in topic uitlaat p1800 onder achteras door
<p>Een rechte pijp kan inderdaad niet. Ik heb relatief goedkope rvs dempers gekocht met een diameter van 50 mm. Vervolgens dezelfde maat pijp in delen laten buigen (en per uiteinde een mof laten 'trompen'' met als voorbeeld een standaard bocht. Vervolgens onder de auto goed afgesteld en met een elektrisch lasapparaat de losse delen gehecht. Daarna goed laten lassen.</p><p>Het buigen en lassen wordt veel gedaan voor motorfietsen, de firma STARTWIN in Loenen heeft mij in dit geval goed geholpen. Kees van de Starre kan je zeker helpen. </p><p> </p><p> </p>
Dick Groot Boerle 1800 S - 1963