reiniging injectoren

  • E.J.F. van der Steege (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-08-2007 17:16 #51032 door E.J.F. van der Steege (GAST)
reiniging injectoren is gemaakt door E.J.F. van der Steege (GAST)
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van injectorenreiniger van Wynn's. Dit goedje moet je in de tank gooien en zou je injectoren reinigen. Ik heb een 1800 ES met D jetronicsysteem van Bosch en vraag mij af of dit schadelijk is voor een B20.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2007 22:59 #86114 door Arthur Vaanhold
Beantwoord door Arthur Vaanhold in topic reiniging injectoren
Dag Steege,

Ik heb het ook wel eens gebruikt en heb geen merkbaar resultaat opgemerkt. Het bevat als ik me goed herinner veel kerosine, maar waarom een half flesje daarvan in een volle tank zou moeten reinigen, geen idee. Je motor zal het echter wel overleven.

Maar misschien een alternatief: kijk eens of je ze naar een Bosch service-center bij jou in de buurt kunt brengen, ik heb dat laatst gedaan met de injectoren van een 240 turbo, ze controleren sproeibeeld en reinigen eventueel.
Dit was wel K-jet, maar misschien doen ze ook wel D-jetronic.

Groeten,

Arthur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frans van Doorn (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-08-2007 11:52 #86113 door Frans van Doorn (GAST)
Beantwoord door Frans van Doorn (GAST) in topic reiniging injectoren
Bij dieselmotoren wil shell Vpower nog wel is helpen om de verstuivers te reinigen. Bij mij helpt het erg duidelijk. Of Vpower benzine voor jou zou werken weet ik niet. Is het proberen waard misschien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-08-2007 20:34 #86112 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic reiniging injectoren
<p>Baat het niet dan schaadt het ook niet. De injectiereiniger is vooral bedoeld voor moderne injectoren met hele nauwe passingen. Deze zijn snel(ler) gevoelig voor vervuiling.</p><p>Moet je trouwens geen super (98) tanken?dan zit je toch automatisch vast aan Vpower of Ultimate of wat dan ook?</p><p>Mocht je Loodvervanger gebruiken zal ik je dat afraden, het is vervelend spul dat allerlei kanaaltjes dich laat slibben....</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • E.J.F. van der Steege (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-10-2007 23:25 #86111 door E.J.F. van der Steege (GAST)
Beantwoord door E.J.F. van der Steege (GAST) in topic reiniging injectoren
<p>Ik heb een half flesje reiniger in de tank gegooid en hij loopt weer als een zonnetje. We hebben er probleemloos twee weken naar en in Zweden mee gereden. Het inhouden tijdens het rijden komt niet meer voor. </p><p>Overigens heb ik een B20F motor, dus ik hoef in principe geen 98 te tanken of loodvervanger te gebruiken.</p><p>Dank voor alle reacties.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.