stationair goed op bezine ,maar rijdend niet 164e
- Mark Van der Maar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2007 21:57 #50948
door Mark Van der Maar (GAST)
stationair goed op bezine ,maar rijdend niet 164e is gemaakt door Mark Van der Maar (GAST)
<p>hallo,</p><p>ik heb wat raars,</p><p>mijn 164e van 73 loopt prima op bezine als je niet rijd, </p><p>maar zo gauw je rijd houd hij verschrikkelijk in.dit alleen op benzine,</p><p>op lpg is het wel goed.</p><p>wat kan dit zijn?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-09-2007 23:20 #86523
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic stationair goed op bezine ,maar rijdend niet 164e
<p>Is het een injectie of een carburateur versie?</p><p>Als het een carburateur versie is dan is er waarschijnlijk een membraam in de carburateur gescheurd</p>
- Mark Van der Maar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2007 20:42 #86522
door Mark Van der Maar (GAST)
Beantwoord door Mark Van der Maar (GAST) in topic stationair goed op bezine ,maar rijdend niet 164e
<p>het is een injectie ,</p><p>maar kan het de brandstofpomp ook zijn,</p><p>dat deze te weinig druk levert?</p>
- Vincent Oldenbroek (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-09-2007 11:28 #86521
door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beantwoord door Vincent Oldenbroek (GAST) in topic stationair goed op bezine ,maar rijdend niet 164e
He allemakkelijkste om eerst te testen is of de pomp genoeg brandstof pompt. Dit kun je testen door de flexibele leiding onder de drukregelaar (bij je injectoren) los te koppelen. Er even tijdelijk een ander slangetje aan te doen en dit in een grote fles oid te doen. Dan als ik me goed herinner moet je kabeltje "87" bij het relais aan de bijrijderskant en dan het relais het verste naar voren nemen (er zijn er 2 identieke naast elkaar, 1 van ECU en de ander van de pomp), kabel 87 moet je doorverbinden naar de - (negative) pool van de accu, als het goed is hoor je dan de pomp zoemen.
In een uur levert de pomp ongeveer 100 Liter. Dus laat je pomp dan 30 seconden lopen, zorg dat je fles oid dan ongeveer 1,5 a 2 Liter houdt aangezien in 30 seconden je ongeveer 0.83 Liter zult krijgen. Iets meer of iets minder is niet heel erg. ALs je deze hoeveelheid krijgt kun je ook aannemen dat je drukregelaar goed werkt.
Ik heb dit ook welles zelf gedaan en niet moeilijk, ik weet niet of je de "Haynes-manual"ook hebt? Daar staat dit ook alles in.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat een filter erg verstopt is. Maar ik zou eerst dit testje doen, kost niks en heel makkelijk te testen.
Groeten Vincent
In een uur levert de pomp ongeveer 100 Liter. Dus laat je pomp dan 30 seconden lopen, zorg dat je fles oid dan ongeveer 1,5 a 2 Liter houdt aangezien in 30 seconden je ongeveer 0.83 Liter zult krijgen. Iets meer of iets minder is niet heel erg. ALs je deze hoeveelheid krijgt kun je ook aannemen dat je drukregelaar goed werkt.
Ik heb dit ook welles zelf gedaan en niet moeilijk, ik weet niet of je de "Haynes-manual"ook hebt? Daar staat dit ook alles in.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat een filter erg verstopt is. Maar ik zou eerst dit testje doen, kost niks en heel makkelijk te testen.
Groeten Vincent