Lekkage Zenith carburateur Volvo PV444 (B4B-motor)
- Charles Receveur (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-09-2007 21:53 #50919
door Charles Receveur (GAST)
Lekkage Zenith carburateur Volvo PV444 (B4B-motor) is gemaakt door Charles Receveur (GAST)
Ik heb een gereviseerde carburateur gemonteerd. Deze carburateur is van het merk Zenith en bestaat uit twee gedeelten: de vnturibuis met aangegoten vlotterkamerdeksel en een gedeelte bestaande uit de vlotterkamer met uitstekend deel (hoofdsproerer) dat bij montage in een sleuf van de venturibuis valt. Beide delen worden, bij montage, ter hoogte van de venturibuis, zonder tussenliggende pakking, precies passend tegen elkaar gedrukt.
Het probleem is nu dat het aangegoten vlotterkamerdeksel enigszins krom trekt waardoor de vlotterkamer niet meer precies aansluit op de venturibuis waardoor een spleet ontstaat en zodoende valse lucht wordt aangezogen via de opening waar doorheen de hoofdsproeier in de venturibuis steekt.
Kent iemand dé oplossing om dit probleem te verhelpen? Niet in benzine oplosbare kit gebruiken om de naad dicht te kitten lijt me ook niet de meest doeltreffende methode!
Vriendelijke groet, Charles Receveur.
Het probleem is nu dat het aangegoten vlotterkamerdeksel enigszins krom trekt waardoor de vlotterkamer niet meer precies aansluit op de venturibuis waardoor een spleet ontstaat en zodoende valse lucht wordt aangezogen via de opening waar doorheen de hoofdsproeier in de venturibuis steekt.
Kent iemand dé oplossing om dit probleem te verhelpen? Niet in benzine oplosbare kit gebruiken om de naad dicht te kitten lijt me ook niet de meest doeltreffende methode!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 09:48 #86677
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Lekkage Zenith carburateur Volvo PV444 (B4B-motor)
Charles, bij mijn 544 met B16-motor zit ook een Zenith-carburateur. De vlotterkamer is hier ook los. Alleen bij mij zit er een papieren pakking tussen. Misschien is dat al voldoende om af te sluiten. Succes, Ben
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2007 10:57 #86676
Beantwoord door Charles Receveur (GAST) in topic Lekkage Zenith carburateur Volvo PV444 (B4B-motor)
Bedankt Ben voor je snelle reactie. Ik hoop alleen dat ik ergens die pakking kan bestellen. Ik heb de carburateur, als revisieset, einde vorig jaar aangeschaft bij Scandcar; toen zat er die pakking er niet bij er ging ik er dus van uit dat de delen zo "koud" tegen elkaar moeten worden gemonteerd. Ik zal daar eens gaan informeren. Indien zij die pakking niet hebben; weet jij dan een adres?
Ik heb ook nog de volgende vraag: ik wil de brandstoftank eens inwendig goed schoonmaken. Omdat er schotten in de tank zitten is het niet zo eenvoudig om hem écht goed schoon te krijgen. Heb jij een tip voor mij op welke wijze dat het beste lukt? Ik vind het overigens geen enkel bezwaar om daarvoor de tank uit te bouwen en later weer te monteren.
Ik heb ook nog de volgende vraag: ik wil de brandstoftank eens inwendig goed schoonmaken. Omdat er schotten in de tank zitten is het niet zo eenvoudig om hem écht goed schoon te krijgen. Heb jij een tip voor mij op welke wijze dat het beste lukt? Ik vind het overigens geen enkel bezwaar om daarvoor de tank uit te bouwen en later weer te monteren.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 22:11 #86675
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Lekkage Zenith carburateur Volvo PV444 (B4B-motor)
<p>Papieren pakking zelf maken is niet zo moeilijk. Ik doe het altijd van tekenpapier. Er zal wel beter materiaal zijn maar tekenpapier voldoet. Een ruim passend stuk over het vlak leggen en de randen goed aandrukken. Eventueel met houten steel van een hamer of in dit geval een handvat van een mes bijvoorbeeld. Langs die randen uitknippen en de pakking is klaar.</p><p>De tank heb ik ook schoongemaakt. Ik betwijfel of er schotten inzitten. Je moet hem wel uitbouwen. Is niet moeilijk maar er zit een moment in dat hij er bijna niet uit wil. Gewoon door trekken. Ik heb hem gewoon uitgespoeld met benzine. Er zijn middeltjes voor.</p><p>Laat maar weten als ik niet duidelijk ben geweest, Ben</p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2007 09:01 #86674
Beantwoord door Charles Receveur (GAST) in topic Lekkage Zenith carburateur Volvo PV444 (B4B-motor)
Ben, bedankt!
Ik heb overigens ook nog elders geïnformeerd hoe het nou precies zit met die pakking tussen venturibuis en vlotterkamer. Nordicar (Peter Flapper) en BCCP, toch niet de minste onder de carb.revisiebedrijven, laten mij weten dat daar helemaal geen pakking tussen hoort. De betreffende delen zitten inderdaad "koud" tegen elkaar gemonteerd. Indien beide delen niet meer goed op elkaar aansluiten (dus er een spleet ontstaat waar dan valse lucht door wordt gezogen) dan is dat een veel voorkomend slijtageproces bij dit type carburateur (op den duur kromtrekken van delen). De enige remedie is dan, volgens BCCP, om de beide delen te vlakken, hetgeen zij voor mij zouden kunnen verzorgen. Nogmaals dank voor je tips en snelle reactie!
Vriendelijke groet, Charles.
Ik heb overigens ook nog elders geïnformeerd hoe het nou precies zit met die pakking tussen venturibuis en vlotterkamer. Nordicar (Peter Flapper) en BCCP, toch niet de minste onder de carb.revisiebedrijven, laten mij weten dat daar helemaal geen pakking tussen hoort. De betreffende delen zitten inderdaad "koud" tegen elkaar gemonteerd. Indien beide delen niet meer goed op elkaar aansluiten (dus er een spleet ontstaat waar dan valse lucht door wordt gezogen) dan is dat een veel voorkomend slijtageproces bij dit type carburateur (op den duur kromtrekken van delen). De enige remedie is dan, volgens BCCP, om de beide delen te vlakken, hetgeen zij voor mij zouden kunnen verzorgen. Nogmaals dank voor je tips en snelle reactie!
Vriendelijke groet, Charles.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-09-2007 20:30 #86673
door Ben Bergmans
<p>Inderdaad beide zijn kenners. Alleen als je het vlakt gaat er iets vanaf. Het dekseltje blijft op dezelfde plaats dus wordt de spleet alleen maar groter. Maar ze zullen het wel goed maken.</p><p>Succes, Ben</p>
- Henriette Schoonderwoert (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
20-03-2015 02:27 #149605
door Henriette Schoonderwoert (GAST)
Beantwoord door Henriette Schoonderwoert (GAST) in topic Lekkage Zenith carburateur Volvo PV444 (B4B-motor)
geachte mensen ik heb een probleem ik heb een pv444 uit 1956 hij start goed maar soms met rijden houd hij enorm in ik moet dan de Schook half uitrekken dan gaat wel de topsnelheid naar beneden maar hij loopt redelijk de carburateur is van zenth
ik heb wel een anderen maar de nippel op de voet is anders de nieuwe zit een nippel voor een slang degenen die er opzit een nippel ik ben helaas a thechnish dus weet ik mij geen raad de garage ook niet is die met het slangetje toch om te wisselen ik ga zaterdag naar de sleuteldag in nijkerk graag hulp hschoonderwoert
ik heb wel een anderen maar de nippel op de voet is anders de nieuwe zit een nippel voor een slang degenen die er opzit een nippel ik ben helaas a thechnish dus weet ik mij geen raad de garage ook niet is die met het slangetje toch om te wisselen ik ga zaterdag naar de sleuteldag in nijkerk graag hulp hschoonderwoert