Brandstoffilters, waar zitten die?
- Bas Kooijman (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-09-2007 22:16 #50915
door Bas Kooijman (GAST)
Brandstoffilters, waar zitten die? is gemaakt door Bas Kooijman (GAST)
In mijn schoonmaaktocht in mijn 73-er 164e Automaat met B30E, wil ik graag de brandstoffilters vervangen en/of schoonmaken.
Maar waar zitten ze?
Hoeveel zijn het er en kan ik er op een handige manier bij (onder de achterbank of zo, via een luikje)?
Kan ik ze ook gewoon vervangen voor een universeel type van de autohandel? (als het tenminste niet zo'n enorm filter is zoals bij de 940....)
Maar waar zitten ze?
Hoeveel zijn het er en kan ik er op een handige manier bij (onder de achterbank of zo, via een luikje)?
Kan ik ze ook gewoon vervangen voor een universeel type van de autohandel? (als het tenminste niet zo'n enorm filter is zoals bij de 940....)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 13:12 #86694
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Brandstoffilters, waar zitten die?
Bij de P1800 E zit het filter voor de brandstofpomp, net na de tank onder de auto. Even onder de auto duiken en je moet het wel kunnen zien. Het is een groot filter. Ik heb hem vervangen door een doorzichtig plastic exemplaar. (wel iets groter dan de kleine standaard filtertjes voor in de carburateur versies) Kan ik mooi zien of het schoon is.
- Bas Kooijman (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 14:11 #86693
door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Brandstoffilters, waar zitten die?
Thanks, ik zal er even onder duiken.
- Vincent Oldenbroek (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 14:35 #86692
door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beantwoord door Vincent Oldenbroek (GAST) in topic Brandstoffilters, waar zitten die?
Ik heb een 164E met een B30E lopend op benzine en LPG van 1972. Ik heb alle filters vervangen, die bij de benzinepomp en in de tank. Die in de tank zou ik niet aanraden, ik vond die heel heel erg lastig te vervangen.
- Bas Kooijman (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 15:07 #86691
door Bas Kooijman (GAST)
Ja, maar was het nodig? Ik vind de mate van lastigheid geen criterium om iets te doen of te laten, maar de noodzaak wel.
Nu vermoed ik dat het filter buitenop al een goed begin is, maar het gesputter op benzine bij mij, ligt denk ik aan defecte of niet goed functionerende injectors.
Zijn die (anders dan met brandstof-additief) nog te reinigen? (nachtje in de remmenreiniger of zo?)
Ik ga eerste de hele draadboom maar eens reproduceren, die is bijna tot op de draad versleten.
Die in de tank zou ik niet aanraden, ik vond die heel heel erg lastig te vervangen.
Ja, maar was het nodig? Ik vind de mate van lastigheid geen criterium om iets te doen of te laten, maar de noodzaak wel.
Nu vermoed ik dat het filter buitenop al een goed begin is, maar het gesputter op benzine bij mij, ligt denk ik aan defecte of niet goed functionerende injectors.
Zijn die (anders dan met brandstof-additief) nog te reinigen? (nachtje in de remmenreiniger of zo?)
Ik ga eerste de hele draadboom maar eens reproduceren, die is bijna tot op de draad versleten.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2007 15:08 #86690
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Brandstoffilters, waar zitten die?
<p><font color="#0000ff"><em>Piek schreef: Ik heb hem vervangen door een doorzichtig plastic exemplaar.</em></font></p><p>Let er wel op dat er behoorlijk wat druk op het benzinefilter staat bij een injectie. Daar moet het filter wel tegen bestand zijn. </p>
- Bas Kooijman (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 21:12 #86689
door Bas Kooijman (GAST)
Ik heb ze nog niet gevonden, maar dat is na tanken, van later zorg.
Toen ik de auto kocht, liep deze niet op benzine, helemaal niet.
Ik heb wel een poging gedaan door over te schakelen op benzine, maar het spoot door de poreuze slangen en kapotte slangenklemmen aan alle kanten het blok uit.
Niet zo handig dus.
De hele handel vervangen, mooi nieuw, mooie nieuwe klemmetjes, lekker, het zit er een stuk beter uit.
Enfin, tanken. Voorzichtig 10 litertjes erin gemikt, stukje rijden en op een rustig punt op benzine gezet: Hij liep! Perfect! echt een geweldig blok hij liep als een zonnetje!
Thuis aangekomen, helemaal blij, maar hij stonk nogal naar benzine.
Nee toch? toch niet alles voor niks?
In de motorruimte niets te zien, maar rechtsachter, daar waar de pomp zit (waarom daar!?) loopt bijna een straal peut naar buiten. Shit!.
Alle leidingen poreus, slangeklemmen ook gebarsten. Dusss.....morgen weer iets te doen.
Positief aan het hele verhaal is wel, dat hij het met nieuwe slangen dus gewoon doet, dat dan weer wel.
Toen ik de auto kocht, liep deze niet op benzine, helemaal niet.
Ik heb wel een poging gedaan door over te schakelen op benzine, maar het spoot door de poreuze slangen en kapotte slangenklemmen aan alle kanten het blok uit.
Niet zo handig dus.
De hele handel vervangen, mooi nieuw, mooie nieuwe klemmetjes, lekker, het zit er een stuk beter uit.
Enfin, tanken. Voorzichtig 10 litertjes erin gemikt, stukje rijden en op een rustig punt op benzine gezet: Hij liep! Perfect! echt een geweldig blok hij liep als een zonnetje!
Thuis aangekomen, helemaal blij, maar hij stonk nogal naar benzine.
Nee toch? toch niet alles voor niks?
In de motorruimte niets te zien, maar rechtsachter, daar waar de pomp zit (waarom daar!?) loopt bijna een straal peut naar buiten. Shit!.
Alle leidingen poreus, slangeklemmen ook gebarsten. Dusss.....morgen weer iets te doen.
Positief aan het hele verhaal is wel, dat hij het met nieuwe slangen dus gewoon doet, dat dan weer wel.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-09-2007 09:22 #86688
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Brandstoffilters, waar zitten die?
Peter Grapendaal: Bij de 1800E zit het filter in de zuigleiding. (bij die van mij in ieder geval) Ook al om de dure pomp te beschermen. Staat dus hooguit een beetje onderdruk op.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2007 10:00 #86687
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Brandstoffilters, waar zitten die?
Bij de '70 en '71E zit het brandstof filter voor de pomp. Bij '72 en '73E&ES zit hij na de pomp. Deze laatste hebben als extra een "sok" filter op de aanzuigpijp in de benzinetank. Vandaar mijn waarschuwing.
- Vincent Oldenbroek (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-09-2007 12:55 #86686
door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beantwoord door Vincent Oldenbroek (GAST) in topic Brandstoffilters, waar zitten die?
Het filter bij mij in de tank had wel een bruine kleur ivm de nieuwe, alleen ik had niet het gevoel dat het oud gaasje verstopt zat. Maar goed het is nu vervangen, ik wil alleen zeggen dat het bij mij niet heel soepel ging. Niet dat je denkt ow ff een uurtje vrij filter vervangen, hou rekening met wat eventueel extra tijd bedoel ik.
Als je een werkende draadboom hebt gereproduceerd ben ik op zich wel geinteresseerd hoe je er zo eentje hebt nagemaakt.
Injectoren kun je ultrasonisch laten reinigen, maar dacht zoiets van 40 euro per injector, dure grap dus.
Ik heb zelf het injectiesysteem simpel nagebootst en injector daar in gezet en met pure injector reiniger(niet de aggresiefste reiniger) gecleand. En op benzine loopt mijn blokje prima niks sputteren oid.
Als je een werkende draadboom hebt gereproduceerd ben ik op zich wel geinteresseerd hoe je er zo eentje hebt nagemaakt.
Injectoren kun je ultrasonisch laten reinigen, maar dacht zoiets van 40 euro per injector, dure grap dus.
Ik heb zelf het injectiesysteem simpel nagebootst en injector daar in gezet en met pure injector reiniger(niet de aggresiefste reiniger) gecleand. En op benzine loopt mijn blokje prima niks sputteren oid.