Moeilijk lopen op benzine

  • Ernst-Jan Frölich (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2007 21:04 #50895 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Moeilijk lopen op benzine is gemaakt door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Hallo,

Ik heb wat hulp nodig bij een probleem met mijn Amazon met B18D (dubbele SU).

Het probleem is dat op benzine de auto erg moeilijk loopt. Stationair gaat goed maar vooral bij optrekken heeft hij moeite. Ik heb het idee dat hij gewoon te weinig brandstof krijgt.
Tot half het gaspedaal intrappen gaat bij warme motor (koud is het een draak!) nog redelijk maar vol gas wil niet lekker. Laat ik na even volgas het gaspedaal voorzichtig opkomen dan lijkt hij er meer zin in te krijgen. Het rijden van een rotonde, linker bocht dus, vind hij duidelijk lastiger dan een rechter. In een linker bocht houd hij heel erg in. Komt de auto vlak te liggen dan gaat weer beter en in een rechter bocht lijkt de motor het het best naar de zin te hebben.

Zelf dacht ik aan vlotterhoogte? Ik moet er wel bij vermelden dat de auto de afgelopen 10 jaar bijna niet heeft gereden (minder dan 1000km) en waarschijnlijk alleen op gas. Mijn tweede gedachte was dat alles gewoon vuil is van binnen. Ik heb vandaag het lokale industrie terrein onveilig gemaakt en de auto eens flink de sporen gegeven. Dat heeft wel wat geholpen moet ik zeggen maar het is nog niet wat ik hoop...

Op gas loopt de motor overigens als een zonnetje. Soms merk ik niet dat hij loopt dan, zo rustig en stil.

Ontsteking staat keurig op tijd, kleppen zijn gesteld, punten en verdeler zijn nieuw. Ook heb ik verse benzine in de tank!

Zijn er goede truuks om de carburatie schoon te krijgen zonder een volledige demontage? gesteld dat dat de oorzaak is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
03-10-2007 14:56 #86788 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Moeilijk lopen op benzine
<p>Ik zou als het volgt te werk gaan:</p><p>- Brandstof slang losnemen bij de carburateur en kijken of er bij draaiende motor (via startmotor) voldoende brandstof uit komt. Desnoods met een compressor de brandstofleiding tussen de tank en de brandstof pomp doorblazen (kan ook met een fietspomp)
- Ik weet niet of er SU HS6, SU HIF6 of Stromberg carburateurs op zitten, maar je zou eens met de luchtafstel schroef kunnen spelen om hem wat rijker te zetten, laat de stangen en de stationair schroeven voor wat het is, hiermee bepaal je voor een groot de de synchronisatie tussen beide carburateurs. (onthoud hoeveel slagen je de schroeven versteld en doe dit bij beide carburateurs)
- Je zou de carburatuers eens goed (in/door) kunnen spuiten met brakecleaner, wellicht dat dit wat vuil oplost.
- Je zou carburatuer cleaner in de tank kunnen gooien om hiermee de carburateurs van binnen schoon te krijgen. (1 busje op 0.25 tank om het wat beter te laten werken)
- Controleer de olie in de dempers (Moet ATF olie in tot +/- 10mm onder de rand)
- Eventueel een in-line brandstoffilter wat dicht zit ?</p><p>Het kan heel goed zijn dat de sproeiers en de naalden in de carburateurs vervangen dienen te worden omdat deze slijten als er alleen op LPG gereden word, buiten wellicht wat onregelmatig zou hij toch wel redelijk moeten lopen op naalden die niet 100% meer zijn.</p><p>Hopelijk heb je hier iets aan om mee van start te gaan.</p><p>Gr Arco</p><p> </p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ton van Schilt (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2007 19:37 #86787 door Ton van Schilt (GAST)
Beantwoord door Ton van Schilt (GAST) in topic Moeilijk lopen op benzine
Het is bekend dat benzine die landurig in een carburateur en leidingen zit tot gom overgaat en de boel dicht kan gaan zitten. Met de boel bedoel ik leidingen, sproeiers etc ook kunnen vlotters vast komen te zitten of gaan haperen.

je kunt alles handmatig schoonmaken maar vaak kun je bij benzinepompsstaions of auto zaken carburateur reiniger kopen.<span class="postbody"> (Petrol) . Die lossen de troep op.
mogelijk dat je het vaker en met meer dan een flesje moet proberen.

Succes daar mee.</span>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ernst-Jan Frölich (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2007 20:08 #86786 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Beantwoord door Ernst-Jan Frölich (GAST) in topic Moeilijk lopen op benzine
ik ga eens kijken of ik reiniger kan vinden en proberen of dat werkt. Anders ga ik iemand zoeken die dit goed kan afstellen en vooral een goede diagnose kunnen stellen.
Bedankt voor de tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.