Co2 gehalte afstellen gereviseerde Stromberg voor B18 motor Amaz

• Ernest Zethof
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-10-2007 11:21 #50894 door Ernest Zethof
Ik heb een nieuw gereviseerde Stromberg carburateur geplaatst op mijn gereviseerde B18. Kleppen zijn gesteld, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter, onsteking staat en stond goed etc. Nu start hij met een koude start lastig en oakt hij hem slechts na een aantal keer starten op. Probleem hierbij zou kunnen zijn dat het mengsel te arm staat. Wat is de juiste / beste afstelling van het Co2 gehalte voor mijn Amazon bij een stationair toerental en warme motor ? Hij loopt op benzine (euro 95) bedankt voor de reacties !!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-10-2007 22:00 #86790 door Rene Brandt
<p>het is belangrijk dat de aansluiting van de carburateur op het spruitstuk en de aansluiting gasmengstuk- carburateur goed lucht-gasdicht zijn , zelf vlak ik ook altijd deze raakvlakken op de werkbank door waterproof schuurpapier te spannen , korrel 300-400. vernieuw ook de pakkingen. het aanzuigen van valse lucht is direct merkbaar , te weinig vacuuum door valse lucht bij het gasmengstuk geeft startproblemen , het systeem heeft vacuum nodig om gas op te nemen.</p><p>het co op gas stel ik zelf af op gevoel door de stelschroef geheel open te zetten , vervolgens te gaan rijden en dan steeds de stelschroef een halve slag in te draaien , op een bepaald moment zal het vermogen af gaan nemen , dan draai ik hem weer iets open voor vol vermogen. de garage zet hem meestal armer, dan loopt hij zuiniger maar levert geen vol vermogen.</p>

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2007 23:31 #86789 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Co2 gehalte afstellen gereviseerde Stromberg voor B18 motor Amaz
<p>Hi! Ernst,</p><p>Heb je het gevoel dat de carb te arm of te rijk staat bij de koude start?</p><p>Kan het misschien zijn dat het even duurt voor de benzine de carb bereikt?</p><p>Er zijn al eerder posts geweest over dat specifieke euvel. De carbs en de leiding liepen langzaam 'leeg' (terug) tot aan de benzinepomp op het blok. Daarna was het een hele tijd starten voordat de carburateur(s) weer benzine hadden. </p><p>Een voorgestelde fix was toen om een terugslagklepje vlak voor de carb te monteren meen ik.</p><p>mvgr,</p><p>Michiel</p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD