geen benzine toevoer

Lees meer
03-10-2007 19:23 #50890 door Frans Lotty
geen benzine toevoer is gemaakt door Frans Lotty
Ik heb ca een half jaar mijn amazon combi met B18a rijdend op benzine weggezet.
Ik probeerde hem pas te starten maar wilde niet starten. Bij nader onderzoek bleek er geen benzine na de benzine pomp
uit te komen Kan ik duidelijk zien in het filtertje. Ik had nog een benzine pomp liggen, deze geprobeerd ook hier geen benzine.
Heb aan de leiding vanaf de tank gezogen en meteen benzine in mijn mond gekregen, dus toevoerleiding niet verstopt.
Heb ook nog voor de zekerheid een losse slang naar een reserve tankje benzine gedaan, ook nu geen benzine na de pomp. ook niet zonder uitgaande slang.
Het maakt ook niet uit of je deze wel of niet aansluit op de carburateur. Andere benzinepomp gekocht (auto moet weg) ook hier hetzelfde resultaat.
Heb de pomp er weer uitgehaald en weer geprobeerd te monteren, nog steeds geen benzine aan de uitgang van de pomp. Het is ook niet de distributie en ja die is goed ik zie als ik probeer te starten de kleppen heen en weer gaan.

Nu denk ik aan de nokkenas dat deze versleten is maar ja rijdend weggezet..., Iemand ideen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2007 06:01 #86811 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic geen benzine toevoer
Als je de pomp losneemt van de motor en het armpje van de pomp met de hand beweegt moet er benzine uitkomen. Zo kun je zien of de pomp defect is. Doet de pomp het zo wel, zal je het in de aandrijving moeten zoeken. Controleer wel of de leiding na de pomp niet stiekem toch verstopt is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2007 07:45 #86810 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic geen benzine toevoer
Ik heb het los met de nieuwe pomp nog niet geprobeerd. Maar ik heb wel de uitgaande leiding losgehaald. Zonder dat de uitgaande leiding
erop zit zou er bij het starten toch ook al benzine uitde benzinepomp moeten komen toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2007 13:53 #86809 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic geen benzine toevoer
mijn ervaring met benzinepompen bij B18/B20 is dat, bij leegstaande
leiding, het een (lange) tijd kan duren vooraleer benzine van tank tot in
carburator gepompt is. In plaats van zo lang te wachten heb ik altijd
carburator eerst handmatig gevuld: wat benzine in cocafles, slangetje
doorheen deksel, ander uiteinde verbinden met carb, en zorgen dat deze vol
loopt. Na starten van motor achteraf nooit geen probleem met pomp gehad.
Indien naderhand toch probleem, dan is er iets met pomp. Indien ook met
nieuwe pomp probleem blijft, dan is er ergens nog wat anders fout, maar kan
niet bedenken wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.