Bij koude start op gas afsluiten van de gastoevoer. Stotterende
- Ron Linssen (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 10:02 #50857
door Ron Linssen (GAST)
Bij koude start op gas afsluiten van de gastoevoer. Stotterende is gemaakt door Ron Linssen (GAST)
<p>Hallo,</p><p>ik heb sinds kort ook een Volvo Amazon. Rijdt heerlijk. Echter sinds kort heb ik problemen met de koude start op LPG. Ik hoor dan achter op de LPG tank het relais klikken welke (waarschijnlijk) de gastoevoer afsluit. De motor houdt dan ook accuut in daar deze op dat moment geen brandstof krijgt. Na ongeveer 2 a 3 kilometer rijdt ik dan vervolgens probleemloos verder en kleppert het relais niet meer. Dus als de motor op temperatuur begint te komen.</p><p>Na een blik onder de motorkap hoorde ik een solenoide, welke op de verdamper zit klepperen. Nadat ik hiervan de bedrading loskoppelde sloeg ook de motor af. </p><p>Waarvoor dient deze solenoide (mogelijk dat deze de oorzaak is) en wie heeft ervaring met bovengenoemd probleem.</p><p>Met vriendelijke groet.</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 10:58 #87000
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Bij koude start op gas afsluiten van de gastoevoer. Stotterende
<p>Ik had ook zo'n klepperende klep (onder wisselende omstandigheden), er zat een stekkertje van het relais van de achterruitverwarming te losjes op de zekeringkast. Ik zou alle draadjes eens nalopen (allemaal dus, die bedrading is om duistere redenen nogal ingewikkeld) en voelen of de stekkertjes nog echt strak vast zitten.</p><p>Al die relais zijn voor de veiligheid.</p>
- Ron Linssen (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-11-2007 08:47 #86999
door Ron Linssen (GAST)
Beantwoord door Ron Linssen (GAST) in topic Bij koude start op gas afsluiten van de gastoevoer. Stotterende
<p>Hoi,</p><p>ik denk dat ik de electrische storing gevonden heb. Bij de aansluiting van de plus op het relais zat een zekering. In de overgang van contact naar de zekering zat een los contact. In koude toestand maakte deze geen goed contact. Na het voeren van dan stroom en dan weer niet, zetten de contacten door de warmte ontwikkeling uit waardoor uiteindelijk het contact wel goed contact maakte.</p><p>Dit heb ik nu opgelost door deze zekering eruit te halen (was dubbel gezekerd) en de plus direct op het pluscontact van het relais te zetten. Was trouwens het bedieningsrelais van de gaskleppen van de verdamper.</p><p> </p><p>Groeten Ron.</p><p> </p>