Hoe verwijder ik die zwarte 'bagger' uit de sponning

• Wilfred Scherpenzeel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2007 19:48 #50688 door Wilfred Scherpenzeel
Hoe verwijder ik die zwarte 'bagger' uit de sponning is gemaakt door Wilfred Scherpenzeel
<p>Goed na de 7 reakties op mijn vraag: <font color="#000000">Hoe lijm ik een nieuw voorruit in mijn 142 van 1972 </font> dan aan het werk getogen. Pianosnaar gehaald (stuk van een meter) omdat de oude B-snaar van 1 van mijn gitaren op 1/4 van de sponning knapte ! Ging erg goed met de pianosnaar. De Baat in Monnickendam bedankt !!</p><p>Met een beitel de sponning van de meeste lijm/zwarte kit ontdaan. Alleen beschadig je hiermee de verf in de sponning. Dit moet dus gerepareerd worden. Alleen om te kunnen gronden en aflakken moet alle zwarte kleverige massa uit die sponning. </p><p>Heeft iemand tips, oplossers waarmee ik die sponning vlekkeloos schoon krijg.</p><p>Overigens zijn veel van de klemmetjes van de sierlijst afgebroken dus moet ik naar een andere oplossing. Wellicht de 240-oplossing ?</p><p>Graag advies over het schoonmaken !!!</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2007 20:24 #87746 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Hoe verwijder ik die zwarte 'bagger' uit de sponning
De zwarte plak reageerde bij mij goed op wasbenzine en aanverwante oplosmiddelen. Volgende keer een G snaar nemen.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2007 10:17 #87745 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hoe verwijder ik die zwarte 'bagger' uit de sponning
<p>Ja, ik gebruik ook wasbenzine. de lak beschadigd altijd, ik zou dus de sponning goed inspecteren en in de epoxy 2K zetten. Laat ff drogen en dan 2x aflakken voor de ruit er weer in gaat. Zo'n plek wil je voorlopig toch niet meer terug zien.....</p><p> </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD