Oliespetters op lak

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-01-2008 12:17 #50616 door 11236-dummy
Oliespetters op lak is gemaakt door 11236-dummy
Mijn Amazon heeft naast een heimachine gestaan en nu zitten er allemaal kleine oliespetters op (het waaide nogal hard). Althans, ik neem aan dat het olie is... Met water er af wassen lijkt me niet handig, aangezien olie niet oplost met water. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En is haast geboden ivm eventuele chemische reacties tussen lak en olie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-01-2008 14:52 #88117 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Oliespetters op lak
Oi Bas, autolak kan wel het één en ander verdragen. Mijn advies: toch ruim afspoelen met water, bij voorbeeld bij een dhz wasstation waar met hoge druk en shampoos gereinigd kan worden, daarna thuis in de was zetten. Dat laatste is niet echt handig met dit weer, omdat de was niet goed uitdroogt, het is immers te vochtig en te koud. Maar ik vermoed, dat je na de wasbeurt er al niks meer van ziet.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-01-2008 20:52 #88116 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Oliespetters op lak
Ach ja, ik denk vaak meteen in doemscenario's ;-) Morgen maar even naar de wasstraat dan (ja, op zondag, ik weet het...)

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-01-2008 22:12 #88115 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Oliespetters op lak
Bas,een sterk warm sopje doet wonderen ;-P Wel autoshampoo gebruiken dus geen dreft...
Poets ze!

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-01-2008 11:21 #88114 door 11236-dummy
<p>Tsjonge, wat is het druk op zondagmorgen bij de wasstraat zeg! Maar helaas pindakaas, het gaat er niet af! Ik heb geborsteld en met hoge druk geprobeerd, maar het worden of mooie zwarte strepen of nog grotere vlekken :-(</p><p> </p><p>Dat wordt dus met het handje poetsen, zoals Eugen als schrijft. Daar heb ik nu even geen zin in... ;-) Ik laat het nog wel weten. Misschien kan ik de "schade" nog verhalen op de aannemer. Haha!</p>

• Jaap Profijt (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-01-2008 19:47 #88113 door Jaap Profijt (GAST)
Beantwoord door Jaap Profijt (GAST) in topic Oliespetters op lak
Je kan best wat wasbenzine gebruiken (&eacute;&eacute;n doekje met wasbenzine om het spul op te lossen
en een droog doekje om het direkt te verwijderen).
Daarna even opnieuw in de "schildpad'was.
Jaap

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-01-2008 12:27 #88112 door 11236-dummy
<p>Ik kon het gistermiddag toch niet laten om even een emmertje autoshampoo te maken en de auto te wassen. Maar ik kon wassen wat ik wilde, de vlekken werden dof zwart, maar gingen er niet af! Jemig de pemig, ik begon redelijk frusti te raken. ;-)</p><p> </p><p>Toen maar een cleaner gepakt en de hele auto min of meer gepolijst dus... Ja, nu ging het er wel af. De auto in de garage gezet en volgende week dan toch nog maar even met de turtlewax aan de gang, zoals Jaap al schrijft. Toch nog een positieve kant aan het verhaal: de auto ziet er weer mooi uit!! :-)</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD