Kofferbak op slot
- Bezoeker
-
06-02-2008 22:19 #50597
door
Kofferbak op slot is gemaakt door
<p>Ik krijg de kofferbak van mijn 144 -1969 niet meer open.</p><p>Ik heb na demontage en gangbaar maken van het slot,het slot opnieuw gemonteerd en zonder er bij na te denken de kofferbak dicht gegooid met als resultaat dat hij niet meer open te kijgen is.Ik kan er ook via de achterbank niet bij ivm de gastank.</p><p>Wie heeft een idee of tip</p><p>groeten</p><p>felix</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Dezittere
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-02-2008 08:09 #88200
door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic Kofferbak op slot
<p>Bij een amazon kun je een achterlicht uitnemen, en langs deze weg het slot open krijgen. Ik meen dat dit ook kan bij de 144 ? Groeten</p>
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-02-2008 08:39 #88199
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Kofferbak op slot
<p>Er zit plaatwerk achter de lichten, dat gaat niet. Je kan wel de vulslang van de benzinetank van buitenaf losdraaien (vier schroefjes) en naar binnen duwen, er zit een heel stuk flexibele slang tussen. Deze kan daarbij wel de geest geven wegens hoge ouderdom.</p><p>Net even gekeken bij mijn 144 uit 1970, het ontsluitingsmechanisme is zowaar goed te bereiken via de kant van de benzineopening, of het ervoor gemaakt is.</p>
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-02-2008 10:31 #88198
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic Kofferbak op slot
Bij de amazone kan je bij het slot een gaatje boren achter de nummerplaat om het slot te openen door middel van een stift. Misschien is dit ook een optie voor de 140 serie.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
- Dop Dobbel (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-02-2008 21:21 #88197
door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic Kofferbak op slot
Ik was gister bezig met opruimen in de kofferbak, voor de gein deed iemand de klep dicht. Van binnen uit kan je vrij eenvoudig de handel overhalen, het is een soort haak. Vanuit de kant van de benzine dop zou je er inderdaad makkelijk bij moeten kunnen, eventueel met een bezemsteel ofzo.
- Bezoeker
-
13-02-2008 22:15 #88196
door
Beantwoord door in topic Kofferbak op slot
<p>Bedankt voor alle reacties,maar ik heb het toch op een andere manier moeten doen</p><p>via de tankdop ging niet,er zit een vergrendeling aan de binnenkant,via de achterbank ging niet ,er ligt een gastank op de achteras.</p><p>teneinde raad een waterpomptang op het slot gezet en voorzichtig draaien en een beetje wrikken en ziedaar hij sprong open.alles goed afgesteld en het werkt weer prima.nogmaals bedankt voor de reacties en tot horens.</p><p>vr.groet </p><p> </p><p> </p>