lassen achterscherm boven ribbelplaat
- Hans Hoogeslag (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-04-2008 21:37 #50465
door Hans Hoogeslag (GAST)
lassen achterscherm boven ribbelplaat is gemaakt door Hans Hoogeslag (GAST)
<p>hoi ik ben een amazone aan het restaureren en de bodem is al klaar ik ben nu met de achterschermen aan het lassen </p><p>boven de ribbelplaat ik heb in het orginele scherm een verzet gedrukt en het inzet stuk hier in gelast { doorgelast } nu heb ik l en r heel voorzichtig doorgelast maar nog gaat de plaat bij de las iets naar binnen staan nu kan ik dit wel weer naar buiten tikken maar is dit te voorkomen heeft er iemand een goede tip ????</p><p>ik hoor het graag groeten hans.</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-04-2008 21:55 #88797
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic lassen achterscherm boven ribbelplaat
Als je dat wilt voorkomen zou je of moeten proplassen (hierna vertinnen)of als je wilt doorlassen steeds een klein stukje moeten lassen en niet te dicht op elkaar. Er is ook een soort pasta te krijgen wat het trekken van de plaat schijnt te voorkomen "coldfront" of het werkt weet ik niet .Ik denk dat je toch altijd wel een beetje moet nabewerken met hamer en tas. Het blijft<span style="color: rgb(255, 0, 0);"> las</span>tig... Waarom heb je een verzet gemaakt als je toch ging doorlassen?
- Hans Hoogeslag (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-04-2008 21:58 #88796
door Hans Hoogeslag (GAST)
Beantwoord door Hans Hoogeslag (GAST) in topic lassen achterscherm boven ribbelplaat
omdat het een behoorlijk lang stuk was en met een verzet dacht ik meer stevigheid in de plaat te krijgen vandaar
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
02-04-2008 18:04 #88795
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic lassen achterscherm boven ribbelplaat
Hallo Hans ,die pasta waar je over praat word gbruikt om de warmte beter te laten afvloeien. Dit houd wel in ,dat de bij het lassen ontstanen warmte er toch voor zorgt dat de dunne plaat gaat werken!. De enigste meetode om vervorming zoveel mogelijk tegen te gaan is zo min mogelijk warmte in je materiaal te brengen! Dus als het mogelijk is houd het bij proplassen en anders korte stukjes achter elkaar met tussenposen ,dat je materiaal zo min mogelijk door de warmte kan vervormen. P.S. die pasta word ook gebruikt bij monteren van diodes op koelplaten voor een betere warmte overdracht. Veel succes Jan.