gaatjes sierstrip
- Edgar Beekhuyzen
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-04-2008 22:09 #50443
door Edgar Beekhuyzen
gaatjes sierstrip is gemaakt door Edgar Beekhuyzen
<p>ik ga mijn katterug voorzien van sierstrips op de spatschermen.</p><p>wie kan mij zeggen hoe groot de gaatjes precies moeten zijn, voor de klemmetjes.</p><p>hoe kan ik de presieze plaats bepalen waar de strips moeten komen? </p><p>groeten ed.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-04-2008 18:00 #88865
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic gaatjes sierstrip
<p>Er zijn een aantal mogelijkheden, heb je nieuw plaatwerk en nog geen gaatjes in de carrosserie (idealiter)dan zou je kunnen overwegen om plaatjes te maken die in de sierstrip schuiven waar RVS schroefdraad op is gesoldeerd. Dit is de mooiste (niet originele) manier. eenmaal goed gedaan kan dit jaren blijven zitten. Deze moet je dan wel zelf maken. Grote voordeel is dat je geen roestvorming krijgt omdat je ( met een rubbertje of kit) een waterdichte afsluiting verkrijgt. Montage is wel lastiger (deur/binnen bekleding moet verwijderd) m. maar het loont m.i zeker de moeite</p><p>Naast de originele clips (verkrijgbaar in het VOD) zijn ook plastic varianten verkrijgbaar die lastig te monteren zijn en veel grotere gaten nodig hebben.</p><p>Mocht je de originele clips gebruiken zorg dan dat je binnen en buiten goed afkit, om lekkage en roestvorming te voorkomen. </p><p>Teken eerst de positie van de strips af door ze met tape te bevestigen en van een afstandje te bezien of ze goed in lijn zitten, een collega PV is dan handig om de afstand te bepalen.</p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 19:54 #88864
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic gaatjes sierstrip
Misschien ook een optie is dubbelzijdig tape... er is speciale zeer goed hechtende en langgoedblijvende tape te koop.Het voordeel is dat er ook geen troep achter blijft zitten, wat na een buitje weer strepen veroorzaakt.