Opknappen bumper 142 model 1969

• Gerard Bastiaansen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2008 23:50 #50243 door Gerard Bastiaansen (GAST)
Opknappen bumper 142 model 1969 is gemaakt door Gerard Bastiaansen (GAST)
<p>Ik ben op dit moment de rubbers aan het vervangen die op de bumpers gemonteerd zijn. Echter het blijkt dat iets (een oude pakking, het rubber of wat dan ook) het metaal hebben aangetast (ingevreten).</p><p>Kun je dat weg krijgen door de bumper zelf te polijsten? Wie heeft daar ervaring mee?</p><p>Is het misschien beter de bumper te laten verchromen voordat je de nieuwe rubbers erop zet?</p><p>Ik ben van plan er zwarte kit tussen te spuiten, zodat er geen vocht meer tussen kan komen. Wie heeft dat ook gedaan?</p><p>Hoor graag van jullie!</p><p>groet, Gerard Bastiaansen</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-07-2008 10:59 #89661 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Opknappen bumper 142 model 1969
<p>Die bumpers zijn van geanodiseerd aluminium (net als bijna al het glimspul aan de 140), een doorzichtig aluminiumoxidelaagje op dik aluminium, kan je zelf weinig aan doen. Het invreten komt door kleine beschadigingen aan deze laag, en wordt versneld door tegenoverliggend metaal, de ijzeren strip achter het rubber bv. Ik zou ze een beetje polijsten, misschien blanke lak erop. IJzer v.d. rubbers roestvrij maken, verven, er weer opzetten en klaar.</p>

• André van Rooijen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 19:25 #89660 door André van Rooijen
Beantwoord door André van Rooijen in topic Opknappen bumper 142 model 1969
Ook ik ben bezig met die bumpers, en het is een uitdaging. Ik heb de ijzere strip uit het rubber gesneden, en dit opgevuld met kit waar ze voorruiten mee in auto's lijmen . En dan de bumper schuren tot alle beschadigingen er uit zijn,en dan steeds fijner schuurpapier tot die goed glad is. En dan kan je hem polijsten en is die weer als nieuw . en dan nog wel laten anodiseren . Ik zou dan het rubber vast zetten met parkers met een kunststof ringetje er onder .

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD