tankdop combi verhogen
- Sjors H (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-09-2008 19:48 #50197
door Sjors H (GAST)
tankdop combi verhogen is gemaakt door Sjors H (GAST)
<p>Ik zit er over te denken om de tankdop van mijn combi hoger te plaatsen.</p><p>Heb een gasonderbouw met klein (15 l) benzine tankje.</p><p>Tussen tank en afdekklep / bodemplaat zit +/- 10 cm loze ruimte deze kan ik dan gebruiken om een grotere tank te plaatsen, wat nu niet gaat omdat de vuldop te laag zit.</p><p>Iemand ervaring met het verplaatsen van een benzine dop?</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-09-2008 12:42 #89874
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic tankdop combi verhogen
<p>Nope, geen ervaring met het verhogen van de tankdop. Is wel een ingrijpende gebeurtenis denk ik want je moet ook in de gaten houden dat chassis balk daar ook loopt dus niet zomaar gaten boren en zagen want dat komt de stevigheid niet ten goede.</p><p> </p><p>Maar wat raar dat je een 15 liter tankje hebt ik heb een 25 liter benzine tank en heb daardoor een paar maar een paar centimeter over, tussen de bovenkant tank en de klep. Ik zou wel kunnen zakken maar daar win ik misschien maar 5 liter mee. </p><p>En of ik last heb met de vulopening, nou dat weet ik niet want de auto heeft nog geen mtr gereden, maar ik hoor wel is dat als je een bocht naar rechts neemt dat de kans bestaat dat de benzine lekt langs de tankdop. Dit heeft meestal te maken met het afdichtingsrubber in de dop, die was bij mij compleet verhard en met de nieuwe voel je dat je echt kracht moet zetten. Maar ik heb is gelezen op de site van Bas de Koning over een andere oplossing en die is op dit forum ook wel is besproken.</p><p> </p><p>Ik vindt het een hele ondernemening ik zou me is goed laten informeren want ik hoor en lees dit niet vaak.</p>
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-09-2008 11:25 #89873
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic tankdop combi verhogen
<p>Kun je niet een extra tank erbij doen of maken en dan bv middels een elektrisch pomje de benzine dan overpompen of zo.</p><p>Bij de oude Renault 5 turbo kon je een 5ltr tank apart bij bestellen toen, deze kwam in de linkerwielkuip. Dus het idee is niet onlogisch. Mét een overlooppompje erbij.</p><p>Ik heb ook een 15 ltr tankje. Wél klein dat wel.</p><p>gr marcel</p>
Amazon Combi '66
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-09-2008 22:06 #89872
door René Minnebo (GAST)
<p>Ik begin nu te twijfelen dit is de tweede die al een 15 ltr tankje heeft. Tja een tankje in de wielkuip zou kunnen maar bij een aanrijding ligt zo ding gelijk open met alle gevolgen van dien.</p><p> </p><p>Ik zou dan meer gaan voor een originele benzine tank van een combi, maar dan zit je weer met je onderbouw gastank. Je reservewiel is 16,5 cm breed (op zijn kant 16,5 hoog) dus een reeks van cillinder tanken in serie aan elkaat gekoppeld en je hebt dat wat je wil 40 tot 45 ltr benzine en zo'n 48 ltr gas (min 20 %) dat is bijna 1000 kilometer brandstof. ik weet alleen niet of ie erg doorzakt als je ook nog op vakantie gaat.</p>
- Wiebren de Jong
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-09-2008 10:47 #89871
door Wiebren de Jong
Beantwoord door Wiebren de Jong in topic tankdop combi verhogen
In 1983 heb ik bij mijn combi de tankvuldop laten verhogen. Ik was flauw van altijd die lekkende benzine langs de gerestaureerde zij-onderkant van mijn combi die ik toen ook nog dagelijks reed. Dit ondanks nieuwe rubbers etc. Er is toen een meegespoten tankklepje met daarachter de vuldop geplaatst. Werkt perfect, nooit meer benzinelekkage.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-09-2008 12:38 #89870
door René Minnebo (GAST)
Heb je d'r ook foto's van, van binnen en buiten.