Deuren goed laten stellen, afhangen
- Marijn de Koning
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-09-2026 11:52 #1482022
door Marijn de Koning
Deuren goed laten stellen, afhangen is gemaakt door Marijn de Koning
Hoi allemaal,
Mijn Amazon combi heeft veel last van rijgeluiden, het suist en fluit binnen ook al zitten alle ramen dicht. Ook heb ik al een paar keer gemerkt dat als de auto een paar dagen buiten in de regen staat er veel vocht binnenkomt. Toen het een paar weken geleden zo’n noodweer was met ook nog harde wind stond er zelfs een flinke plas water achter de bijrijdersstoel. Ik zoek daarom iemand (bedrijf) die daar eens bij zou kunnen helpen. Specifiek denk ik aan het netjes strak gesteld krijgen van alle deuren. Waarschijnlijk moeten ze hier en daar wat bijgebogen worden en dit lijkt me echt iets voor iemand die daar veel ervaring mee heeft. Wellicht een spuiter of een plaatwerker? Weet iemand een adres in regio Utrecht waar ik eens zou kunnen informeren naar de mogelijkheden?
Groeten Marijn
Mijn Amazon combi heeft veel last van rijgeluiden, het suist en fluit binnen ook al zitten alle ramen dicht. Ook heb ik al een paar keer gemerkt dat als de auto een paar dagen buiten in de regen staat er veel vocht binnenkomt. Toen het een paar weken geleden zo’n noodweer was met ook nog harde wind stond er zelfs een flinke plas water achter de bijrijdersstoel. Ik zoek daarom iemand (bedrijf) die daar eens bij zou kunnen helpen. Specifiek denk ik aan het netjes strak gesteld krijgen van alle deuren. Waarschijnlijk moeten ze hier en daar wat bijgebogen worden en dit lijkt me echt iets voor iemand die daar veel ervaring mee heeft. Wellicht een spuiter of een plaatwerker? Weet iemand een adres in regio Utrecht waar ik eens zou kunnen informeren naar de mogelijkheden?
Groeten Marijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
17-09-2026 13:24 #1482024
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Deuren goed laten stellen, afhangen
Marijn, bij de montage van de auto heeft Volvo heel veelgebruik gemaakt van carrosseriekit, zoals bij alle klemmetjes, sierstrippen, scheerraam,deurscharnieren, voorschermen, te veel om op te noemen. Bij montage van e,e,a, zie ik bijna nooit dat al die plaatsen weer zijn afgekit. Of de portierrubbers goed afsluiten kun je controleren door een a4 tje te schuiven. Bij de shop zijn rollen carrosserie kit te koop; bij een combi heb je minimaal 1 rol nodig. Ook de ruiten moeten in de sponning maar ook in het rubber worden afgekit bij het inzetten met een goede ruitenkit.
Als bovenstaande niet is gebeurd bij de afmontage, blijft de auto lekken.
Helaas wordt de kit, zoals ik zei, bij montage niet of te weining gebruikt.
gr, Cor.
Als bovenstaande niet is gebeurd bij de afmontage, blijft de auto lekken.
Helaas wordt de kit, zoals ik zei, bij montage niet of te weining gebruikt.
gr, Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.