Autohoes - wat is het beste voor buiten?
- D.B. Platvoet
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
09-06-2026 08:20 #1481042
door D.B. Platvoet
Daniël Platvoet
Huidig: 142 1968 B20A & EC40 2026
Eerdere wagens; V40 2012, V70 classic 1998, C30 2007
Autohoes - wat is het beste voor buiten? is gemaakt door D.B. Platvoet
Beste mede Volvo liefhebbers,
Onlangs heb ik mijn mooie 142 laten spuiten. Deze staat er nu weer mooi strak bij. Echter vraag ik me af wat de beste manier van bescherming buiten is, helaas heb ik namelijk geen mogelijkheid tot binnen stallen. Wel binnenkort onder de carport maar die moet nog even gebouwd worden.
De auto staat uiteraard netjes in de wax, maar ik zou hem toch graag onder een hoes zetten i.v..m. invloeden van buiten. Een hoes kan krasjes geven maar de invloeden van buiten lijken mij erger. Onder de hoes zal deze soms tot 2 maanden stil staan. Ik heb wel eens gehoord van een binnenhoes (katoenen) onder een buitenhoes, of een buitenhoes met sponsjes eronder....
Wat is volgens jullie het beste advies?
Groet,
Daniël
Onlangs heb ik mijn mooie 142 laten spuiten. Deze staat er nu weer mooi strak bij. Echter vraag ik me af wat de beste manier van bescherming buiten is, helaas heb ik namelijk geen mogelijkheid tot binnen stallen. Wel binnenkort onder de carport maar die moet nog even gebouwd worden.
De auto staat uiteraard netjes in de wax, maar ik zou hem toch graag onder een hoes zetten i.v..m. invloeden van buiten. Een hoes kan krasjes geven maar de invloeden van buiten lijken mij erger. Onder de hoes zal deze soms tot 2 maanden stil staan. Ik heb wel eens gehoord van een binnenhoes (katoenen) onder een buitenhoes, of een buitenhoes met sponsjes eronder....
Wat is volgens jullie het beste advies?
Groet,
Daniël
Daniël Platvoet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-06-2026 17:38 - 09-06-2026 17:42 #1481046
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Autohoes - wat is het beste voor buiten?
Ik heb twee klassieke Volvo’s buiten onder een hoes staan. Ze zijn van : Autohoezenonline.nl en bevallen mij goed. ( ik heb er geen aandelen van).
Goed gesealde naden, water afstotend en de binnenkant van een zachte witte stof zodat de lak niet bekrast wordt. Met 4 gespen zet je de hoes vast aan de velgen, daarnaast nog een elastieken koord onder de auto doorgetrokken. Op het dak leg ik kruislings 2 verwarmingsbuis isolatie staven/ drijfstaven zodat het een puntvorm krijgt waardoor het regenwater er goed afloopt. De wind kan er ook nog een beetje onderdoor waaien en met droog weer haal ik de hoezen er vaak een tijdje af om te luchten.
Goed gesealde naden, water afstotend en de binnenkant van een zachte witte stof zodat de lak niet bekrast wordt. Met 4 gespen zet je de hoes vast aan de velgen, daarnaast nog een elastieken koord onder de auto doorgetrokken. Op het dak leg ik kruislings 2 verwarmingsbuis isolatie staven/ drijfstaven zodat het een puntvorm krijgt waardoor het regenwater er goed afloopt. De wind kan er ook nog een beetje onderdoor waaien en met droog weer haal ik de hoezen er vaak een tijdje af om te luchten.
Laatst bewerkt 09-06-2026 17:42 door Pascal Kogelman.
- D.B. Platvoet
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-06-2026 16:49 #1481058
door D.B. Platvoet
Daniël Platvoet
Beantwoord door D.B. Platvoet in topic Autohoes - wat is het beste voor buiten?
Hoi Pascal,
Dank voor de reactie, dan ga ik ook maar zoiets bestellen!
Groet,
Daniël
Dank voor de reactie, dan ga ik ook maar zoiets bestellen!
Groet,
Daniël
Daniël Platvoet