Voorruit advies

• Marcel Brounne
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2025 14:55 #1479019 door Marcel Brounne
Voorruit advies is gemaakt door Marcel Brounne
De voorruit van mijn Amazon is aardig versleten, hazy en putjes etc. Ik wil hem gaan vervangen, maar ik zie dat er veel verschil in prijs is tussen verschillende aanbieders. Welke ruit is aan te bevelen? Ik heb een getinte ruit met een blauwe band bovenaan. 
Zijn er verder nog tips mbt montage? Ik heb gelezen dat Dinitrol 460 kit in de hoeken aan te bevelen is ivm voorkomen van lekkage. 
Gr Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P. Hanot
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-11-2025 14:53 - 10-11-2025 14:54 #1479020 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Voorruit advies
Een nieuwe voorruit erin trekken is niet zo moeilijk, de chromen omlijsting opnieuw monteren is wel een heel ander verhaal.
Als er roest zit in de raamsponningen, is dit een goed moment om dat ook goed aan te pakken (volledig ontroesten en spuiten)
Laatst bewerkt 10-11-2025 14:54 door P. Hanot.

• Cor Kraaijeveld
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Meer
10-11-2025 16:33 #1479022 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Voorruit advies
Volg zeker het advies van Hanot, daarbij neem ook een nieuw rubber als de oude versleten of stug is.
Zelf kit ik zowel de ruit als de sponning met ruitenkit, geeft een zooitje maar dan ben ik zeker dat de ruit niet lekt,

Als lid van de VKV koop je uiteraard een ruit bij de de club; zowel blank als getint te koop; een snelle scan leerde dat die 20 % goedkoper zijn dan bij de handelaren..

Succes, gr. Cor.

• Rik Tuin
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-11-2025 19:29 #1479023 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Voorruit advies
Ik zou altijd een nieuw rubber nemen voor die vijf tientjes. Volgens mij zijn er twee soorten, één met en één zonder de mogelijkheid om sierstrips te plaatsen.

Snijd de oude sierstrip uit het oude rubber, probeer ze er niet uit te trekken, gaan ze geheid sneuvelen.

Terug plaatsen van de ruit en de strips is te doen maar je hebt er wel een paar extra handen bij nodig.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD