Slot achterklep Amazon Combi

• John Lemmers
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-08-2025 02:50 - 14-08-2025 02:52 #1478249 door John Lemmers
Slot achterklep Amazon Combi is gemaakt door John Lemmers
Hallo allemaal,

Het slot van de achterklep mijn Amazon Combi heeft het begeven. Ging al steeds stroever, maar nu is het echt over.

Is er een simpele manier om het slot te verwijderen?  Ik heb al krom achterin de auto gelegen om de plaat die van binnen aan de klep zit, los te krijgen. Maar met gesloten klep kan die niet verwijderd worden en kan ik hem hooguit een beetje naar mij toe trekken maar niet goed zien hoe het in elkaar zit. Het onderdelenboek biedt wel meer duidelijkheid, maar de toegang is heel lastig. Als het slotje er op een bepaalde manier uit te halen is, zou dat eenvoudiger zijn.

Wie weet raad?

Groet,
John
Laatst bewerkt 14-08-2025 02:52 door John Lemmers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-08-2025 09:25 #1478251 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Slot achterklep Amazon Combi
Om het slotje eruit te halen moet je borgpen 28 eruit zien te tikken. Ben bang dat dat niet gaat lukken.
De bekledingsplaat is een ijzeren profielplaat, net zoals de bodem van de kofferruimte, die is dus erg stug.
Als je alle schroeven aan de bovenzijde en de zijkanten verwijderd hebt kun je hem met wat kracht openbuigen, plaats een blok hout tussen zodat je wat werkruimte over hebt.
Neem vervolgens een stevig stuk ijzerdraad, bijvoorbeeld een spaak van een fiets, en probeer de schoot (nr. 41) naar binnen te trekken.
Om te voorkomen dat je handen te kort komt, kun je eerst een kant doen, aan die zijde een latje tussen de achterklep en de carrosserie leggen en dan de andere zijde.
Dikke kans dat je een spiegeltje nodig hebt om te zien wat je allemaal aan het doen bent.
Succes.

• John Lemmers
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-08-2025 12:40 #1478253 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Slot achterklep Amazon Combi
Ik heb gisteravond die afdekplaat aan de binnenkant losgeschroefd aan de boven- en onderkant. Wist niet wat te doen omdat de toegang zo beperkt was.In de avond vroeg ik mij af hoe de onderklep eigenlijk afsluit. Aan de zijkant natuurlijk! Vanmorgen met beperkte toegang de stangen nr. 37 die van het slot naar de zijkant gaan, losgemaakt. Vervolgens kon ik beide kanten van binnenuit ontgrendelen door aan de korte stangetjes te trekken waar de nr. 37 aan bevestigd zijn.Die nu losse nrs 37 gaven de hendel/slot wat ruimte en ik trok de hele boel er zo uit. Blijkt dat er van alles mist van binnen. Zoals 28 en bijna alles van 29 t/m 36. De belangrijkste delen zijn niet los te vinden in de shop. Dus ik zal het moeten doen zonder. Zo heeft het wel lang gewerkt. Het pinnetje van het slot heb trouwens ik weer gangbaar gekregen met een hoop wd40. Zal er nu wat naaimachine olie in doen. Bedankt voor de inspiratie Hans.

Groet,
John

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD