bovenklep ama combi

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-10-2008 10:43 #50138 door René Minnebo (GAST)
bovenklep ama combi is gemaakt door René Minnebo (GAST)
<p>Gister heb ik mijn bovenklep van de combi weer gemonteerd de onderklep zit er nog niet in de klep vangers moeten nog gespoten worden. Wat mijn opviel bij de bovenklep is dat hij niet goed sluit, hij blijft een beetje openstaan, als ik hem met de hand verder dicht duw voel ik toch een hoop spanning. De rubbers zitten er weer in zoals ze eruit gehaald zijn, ze zijn ook goed gereinigd maar daar zou het niet aan kunnen liggen denk ik. </p><p> </p><p>Hij lijkt boven te wringen maar om nu te zeggen dat ik enige stel mogelijkheid heb in de schanieren dat niet alleen kan ik het dakschanier middels een opvulring tussen het dak en het draadeind de schanier iets liften bij de gootkant waardoor de bovenklep meer ruimte krijgt om dicht te kunnen, maar dan steekt de klep 1 tot 1,5 mm boven het dak uit, is niet veel maar kan wel voor windgeruis en lekkage zorgen.</p><p> </p><p>De schanier rubbers zijn opnieuw vervaardigd en zijn nog vrij soepel, misschien trek ik daardoor de klep wel teveel naar beneden.</p><p> </p><p>Er zitten 2 rubbers op de carroserie tbv van de onderklep en bovenklep. Die van de bovenklep is een U- vorm op zijn kant en heb ik zo gemonteerd dat ie met de rijrichting het water van het dak opvangt en dit via de goot links en rechts afvoerd. Volgens mij zit die goed zo. </p><p> </p><p>Het rubber van de onderklep kan maar op 1 manier en de vorm die het heeft aan genomen kwam ook overeen met sommige punten van de bovenklep.</p><p> </p><p>Wat doe ik verkeerd. </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2008 20:25 #90088 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic bovenklep ama combi
<p>Rene,</p><p>Er behoort wat spanning op het rubber van de bovenklep te staan; anders zou deze immers niet afdichten.</p><p>Volgens mij is het een kwestie van gewoon gaan gebruiken, na verloop van tijd gaat het rubber zich een beetje zetten en zal het minder worden. Je kunt het rubber eventueel insmeren met glycerine, rubber wordt hierdoor wat soepeler en zal zich eerder zetten.</p><p> </p><p>Bij mijn witte combi valt de beovenklep gewoon dicht, bij deze auto is het rubber ca. 15 jaar geleden vervangen.</p><p>Bij mijn groene combi blijft de bovenklep (aan de onderzijde gemeten) ongeveer 2cm open staan. Hier zit denk ik nog het originele rubber in, is althans de laatste 20 jaar niet vervangen.</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-10-2008 17:55 #90087 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic bovenklep ama combi
<p>Hoi Han,</p><p> </p><p>Ik heb inmiddels de boven klep en onderklep erin zitten. Het draadeind van het dakschanier wat het meest dichtbij de rand van het dak zit, heb ik met en 1 mm dikke rvs ring uitgevuld. Hij zit tussen het ruber en dak, hierdoor sloot hij net even beter. Maar er zit nog geen raam en gasdemper in dus het zal nog beter worden denk ik.</p><p> </p><p>De onderklep zit er ook in dit gaf geen noemenswaardige problemen, is makkelijk af te stellen, alleen bij de bestuurderskant wijkt ie boven iets meer naar buiten dan de pass.kant maar de sloten zitten er nog niet in dus ook dit lost zich wel weer op. en dan zal de boven klep zich nog beter sluiten.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD