Roestvorming onder de motorkap aan de A-stijl?
- Elly Jansen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2008 21:47 #50125
door Elly Jansen
Roestvorming onder de motorkap aan de A-stijl? is gemaakt door Elly Jansen
Tijdens het bijvullen van de olie, zag ik dat er een klein plasje water stond onder de motorkap ter hoogte van de A-stijl (?) (gezien met de neus richting auto, links bovenaan in de geul van de motorkap). Hoe is het te voorkomen dat zich een plasje regenwater zich op die plek ophoopt? Is dit een bekend fenomeen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-10-2008 00:03 #90129
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Roestvorming onder de motorkap aan de A-stijl?
Bedoel je het regengootje onder de voorruit, boven de kachelmotor? Daar hoort het hemelwater te kunnen afvloeien in het niemandsland tussen A-stijl en buitenkant binnenscherm. Wellicht kan je het gaatje wat er hoort te zitten doorprikken met een stukje gecoat ijzerdraad.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Elly Jansen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2008 21:12 #90128
door Elly Jansen
Beantwoord door Elly Jansen in topic Roestvorming onder de motorkap aan de A-stijl?
Beste Siang Phoa, Hebben we het over dezelfde plek? Ik bedoel de knik van de wielkast (binnenscherm?) onder de motorkap, links achter c.q. naast de accu, waar vervolgens het plaatwerk weer omhoog loopt. In die knik blijft soms water staan en daar ontstaat op dit moment enige lichte roestaanslag. Ik heb nog geen gaatje kunnen ontdekken, tenminste niet in die knik. Er zit wel een rond gaatje in het weer omhoog glooiende gedeelte, maar dat zit toch wel zo hoog dat ik niet het idee heb dat dat nu het afvoertje is.Gr. Elly.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-10-2008 08:12 #90127
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Roestvorming onder de motorkap aan de A-stijl?
Misschien een foto van de situatie maken kan helpen. Maar als er al roest tevoorschijn komt is het tussen de delen al aan het roesten zoniet verotten. Ik heb nadat ik de schermen weer heb terug gemonteerd dit soort plekken / overgangen bewerkt met speciaal daarvoor bestemde carosseriekit. Zo voorkom je dat het water blijft staan en het sluit alle naden goed af en het is overspuitbaar.