voorruit kitten met?

• Maarten Burgert
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 21:25 #50087 door Maarten Burgert
voorruit kitten met? is gemaakt door Maarten Burgert
Om lekkage te voorkomen wil ik de uitgedroogde kit om mijn voorruitrubber vervangen. Wat zijn de laatste inzichten, wat is het beste middel? Ik heb gevonden Sika flex UV 84+ (naar aanleiding van artikel Menno Dek in AMK juni 2008) Terodicht elastik of toch gewoon 3m kit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2008 10:01 #90306 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic voorruit kitten met?
Ieder merk heeft meerdere soorten ruitenkit. Ik heb Teroson gebruikt (ik zal vanavond even het nummer opzoeken). Leg je leverancier uit wat je ermee wilt en dan kunnen zij je adviseren. Neem een kit die binnen 12-24 uur opdroogt. Je hebt dan rustig de tijd voor aanbrengen en eventueel correctie. Ik heb per ongeluk eens een niet-drogende soort gebruikt en dat is een blijvende smeerboel.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2008 23:31 #90305 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic voorruit kitten met?
Ik zou kiezen voor een kit die flexibel blijft en ook blijft plakken en dus niet uithard. Vele raden het af maar ik heb goede ervarigen met Shell kit, tot op heden geen lekkages bij de bijna 4 jaar geleden gerestaureerde fiat 850 van mijn pa en dat ding staat dag in dag uit buiten, en d'r is wat regen gevallen.

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2008 22:13 #90304 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic voorruit kitten met?
Ik heb zelf hele goede ervaringen met Sikaflex. Ik had hiervoor gekozen omdat ik ook andere kitten van dit merk beroepsmatig heb verwerkt, maar 3M is natuurlijk ook geen kleine jongen in kitten en lijmen. Over waarom je geen Tixophalte van Shell zou moeten gebruiken is al genoeg geschreven.

Ter overweging: Tixophalte is een bitumineuze kit voor kleine reparaties aan (bitumineuze) dakbedekkingen, en bijv. de Sikaflex of een andere kit die bedoeld is om autoruiten te lijmen is daar speciaal voor ontwikkeld..........

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-11-2008 23:24 #90303 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic voorruit kitten met?
<p>Sven </p><p> </p><p>lijmen is wat anders dan kitten, en ruitenlijm is niet geschikt om te kitten je zegt het zelf al daar plak je een auto ruit mee in de sponning en aangezien ik denk dat het om een amazon gaat waar men tussen het rubber en carroserie een verzekerde afdichting wil hebben ga je dit kitten en niet lijmen, dus heb je een kitsoort nodig die flexibel blijft en enigzins mee beweegt met de temperatuurs verschillen. Ik wil niet zeggen dat tixopalte de beste oplossing is maar ruitenlijm zeker niet.</p>

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2008 21:38 #90302 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic voorruit kitten met?
Ach Rene................

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-11-2008 11:20 #90301 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic voorruit kitten met?
<p>Heeft even geduurd maar ik heb de kit weer boven water: Terostat 2759 van Teroson. Droogt niet te snel op en blijft daarna mooi flexibel. Nog beter: de ruit lekt ook niet meer.</p>

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-11-2008 16:39 #90300 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic voorruit kitten met?
Ik had bij nordicar eens een koker met "duitse" ruitenkit gekocht, Daar zat een platte spuitmond bij dat ging echt super !

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD