142 DL ruit van voordeur fixeren

• Berrie van Lunteren (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2008 21:49 #50052 door Berrie van Lunteren (GAST)
142 DL ruit van voordeur fixeren is gemaakt door Berrie van Lunteren (GAST)
<p>Onlangs liet de ruit van de voordeur los uit het ijzeren gootje. Nu de boel even gefixeerd en het draaihendeltje er maar even afgehaald. (s'morgens slaperig raampje open zetten en dan je ruit kwijt zijn is ook niet handig met dit weer. Is me twee keer overkomen!) Nu wil ik met behulp van een stuk binnenband (in het gootje) de boel weer in elkaar zetten. Met welke kit kan ik dat rubber &eacute;n de ruit het beste vast kitten ? of kan een en ander ook zonder kit ? Is het handig/verstandig om de ruit in de hoogste stand weer te fixeren of moet dat buiten de auto worden gedaan ? </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob W (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
21-11-2008 00:43 #90479 door Rob W (GAST)
Beantwoord door Rob W (GAST) in topic 142 DL ruit van voordeur fixeren
<p>Hoewel met een stuk binnenband de ruit al redelijk klemt in het gootje, heb ik er zekerheidshalve toch ook maar kit gebruikt aan beide kanten. (Sikaflex 291)</p><p>Monteren kan allemaal in de deur, met het raam half open kan je er het beste bij. Normaal gesproken is het het beste om eerst af te tekenen als je de ruit uit het gootje haalt, maar als je de ruit in de dichte stand draait en hij zit goed kan er volgens mij weinig fout gaan. Probeer hem even helemaal open en dicht te doen als de kit nog niet hard is.

Daarna de kit goed laten uitharden met de ruit in de dichte stand.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD