voorruit lekkage volvo 144

• Elly Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 17:31 #50027 door Elly Janssen (GAST)
voorruit lekkage volvo 144 is gemaakt door Elly Janssen (GAST)
<p>Beste mensen,</p><p>In mijn auto staat het blank van het water.</p><p>Nadat ik de voorruit goed (dus niet...) had dichtgekit lijkt het alleen maar erger te worden.</p><p>Het beste is misschien een nieuwe voorruit + rubber. (41 jaar oud).</p><p>Is er iemand of 'n goed adres die dit kan en/of onderdelen te koop heeft.</p><p>vriendelijke groet............elly janssen</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2008 17:35 #90598 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic voorruit lekkage volvo 144
<p>Hoi Elly!</p><p>Je moet eerst even kijken of je een voorruit in rubber hebt, of de (latere-) opgeplakte. Dat kun je zien als je de sierlijst hebt verwijderd. Van welk jaar is je 140? Al-ie van 1967 is, dan zit de voorruit volgens mij in rubber. Dan: eruit en de randen nakijken en opnieuw met een nieuw rubber monteren. </p><p>Trouwens, kitten helpt meestal niet erg best bij de 140 serie!</p><p>Weet je trouwens zeker dat het alleen van de voorruit komt? </p><p>De kachel is ook berucht, daar zit namelijk een slangetje onder, die nog wel eens verstopt wil zitten of niet meer onder de auto afwatert, maar in de auto. </p><p>Verder kunnen ook je dorpels van onder dichtzitten: er zitten afwateringsgaatjes in de felsnaad onder de dorpel, en die moet je doorprikken. Anders loopt het water uit je dorpels via de al dan niet aanwezige plastic doppen z&oacute; je auto in!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2008 20:26 #90597 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic voorruit lekkage volvo 144
Elly, Ik heb bij mijn amazon de ruit van binnenuit ook nog flink gekit. Bij mij bleef de lekkage ook, zelfs met een nieuw rubber.
(misschien niet hard genoeg in het pistool geknepen) Van binnenuit kan je ook makkelijk het rubber even opzij doen en de raamsponning controleren en zie je meteen of er roest en andere narigheid onder zit.
Succes

• Jaap Profijt (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-12-2008 20:15 #90596 door Jaap Profijt (GAST)
Beantwoord door Jaap Profijt (GAST) in topic voorruit lekkage volvo 144
Weet je zeker dat het de voorruit is ?
Ze lekken ook graag links en rechtsboven door het schutbord,
Dit is water ,wat door de ventilatiesleuven v&oacute;&oacute;r de ruit naar binnenkomt en dat niet via de afvoer achter de voorschermen
afgevoerd kan worden door bladeren e.d.
Op den duur zoekt het z,n weg naar binnen (roest).

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2008 11:39 #90595 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic voorruit lekkage volvo 144
<p>Elly, ik heb net de voorruit van mijn 144 laten vervangen. Handig is om te upgraden naar een geplakte 240 ruit.</p><p>Voordeel is een sierlijst met rubber aan de buitenzijde die veel beter afdicht, plakruit is ook heel stevig en dicht prima af. hoef je niet meer te kitten. Wim Bottinga heeft dit voor me gedaan (Volvo Classics Scherpenzeel) incl. lijst voor275 euri </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2008 11:41 #90594 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic voorruit lekkage volvo 144
O ja, clipjes zijn van plastic en gaan dus niet roesten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Elly Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 16:44 #90593 door Elly Janssen (GAST)
Beantwoord door Elly Janssen (GAST) in topic voorruit lekkage volvo 144
<p>Bedankt voor alle tips.</p><p>Ik ga er zeker wat mee doen.</p><p>Effe wachten op beter weer en tijd!</p><p>vr. groet .....elly janssen</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD