Schade voorkant Volvo 144

• J. Ekkes (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2009 21:59 #49973 door J. Ekkes (GAST)
Schade voorkant Volvo 144 is gemaakt door J. Ekkes (GAST)
<p>Op 1e kerstdag heb ik met mijn Volvo 144 (kleine knipperlichten) een wild zwijn aangereden. De schade is behoorlijk groot en met name links voor en het linker spatbord (bestuurdersdeur kon niet meer open) De aanrijding is zo groot geweest dat de linkerchassisbalk door de bumper is gegaan. </p><p>Ik heb een tweetal vragen: de Volvo is getaxeerd op 5200 euro en de schade op 3500 tot 4000 euro.</p><p>Mijn vragen zijn: is het verstandig de Volvo nog te repareren en de andere vraag: zijn de onderdelen (oa bumper, grill, frontplaat, koplamp ed en linkerspartbord) nog te krijgen en met name: waar?</p><p>Bedankt voor de reacties,</p><p>Jaap</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2009 19:24 #90853 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Schade voorkant Volvo 144
<p>Ligt eraan hoe mooi je alles wilt maar voor dat bedrag moet het wel te fixen zijn. Moeilijk is het zeker niet, alles behalve het binnenscherm zit met bouten en moeren vast. Spuitwerk lijkt me het duurst.</p><p>Ik zou de chassisbalk een heel eind laten controleren op kreukels en scheurtjes. Ik heb een 144 die ooit LV op iets is gebotst, er zaten toch wel vreemde roestplekken en gaten in de chassisbalk, die op allerlei manieren al opgelapt waren. In de bocht onderaan bij je rechtervoet zat nog een echte haarscheur, bijna tot bovenin, nauwelijks zichtbaar.</p>

• 12021-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-01-2009 20:44 #90852 door 12021-dummy
Beantwoord door 12021-dummy in topic Schade voorkant Volvo 144
<p>Beste Jaap, altijd zonde zo'n schade. Zolang je zelf een goed gevoel hebt bij die auto, is het zeker de moeite waard om hem te laten maken. Je weet dan tenminste wat je hebt. </p><p>Een aluminium gril weet ik nog ergens te liggen en een voorbumper heb ik zelf nog liggen. Een spatbord kan een lastiger verhaal worden, want die met de kleine knipperlichten zijn niet goed meer te krijgen.</p><p>Laat maar weten als je wat moet hebben.</p>

PV444 - 1955

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-01-2009 23:08 #90851 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Schade voorkant Volvo 144
De voorschermen passen allemaal naadloos op alle frontplaten, een plaatwerker kan van grote gaten gemakkelijk kleine gaten maken en vice versa.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD