Schuifdak 140 / 164.

• Alex Janssen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-01-2009 23:29 #49925 door Alex Janssen
Schuifdak 140 / 164. is gemaakt door Alex Janssen
<p>Wie van de forumleden weet of de lopers , die aan het einde van de trek/duwkabels van een Golde schuifdak originele fabrieksmontage van de Volvofabriek, nog leverbaar zijn of dat er vervangingsonderdelen verkrijgbaar zijn en het tandwieltje dat voor aan de binnenzijde op de draaikruk gemonteerd zit ook nog leverbaar is.</p><p>Vrl. gr.</p><p>Lex Janssen</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2009 11:13 #91058 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Schuifdak 140 / 164.
Helaas, ik weet het ook niet. Dikke kans echter dat het niet meer leverbaar is. Wel een tip: modelbouwzaken verkopen vaak losse tandwielen en dergelijke (bijvoorbeeld conrad.nl). Misschien dat je daar iets vindt dat past of pas te maken is.

• Frans Lotty
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-01-2009 06:29 #91057 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic Schuifdak 140 / 164.
Of het nieuw te krijgen is weet ik niet maar op marktplaats bied iemand het aan.
www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...-coronavelg-etc.html
Ik heb zelf ook een tijd geleden via marktplaats dit gekocht.

• Alex Janssen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-02-2009 01:34 #91056 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Schuifdak 140 / 164.
<p>Ik heb de advertentie opgezocht, in deze advertentie werd alleen een E. mail adres opgegeven alwaar ik op heb gereageerd, maar tot op heden geen reactie heb mogen ontvangen.</p><p>De onderdelen die ik zocht waren de 2 lopers en het tandwielronsel en bevestingsplaat, deze delen heb ik zo goed en zo kwaad gecopieerd.</p><p>Dus ben ik met vijlen, boormachine, draaibank en freesbank aan de slag gegaan en de defecte onderdelen nagemaakt met een positief resultaat, het werkt! Ik heb dit schuifdak uit een Engelse Volvo 164 geslepen en in mijn 164 gemonteerd. Ik ben als volgt te werk gegaan,na de mechanische delen van het schuifdak en de losse dakplaat gedemonteerd te hebben heb ik het gat losgeslepen van het dak, daarna heb ik de puntlassen losgeboord zodat de binnenbak van het schuifdak vrij kwam.</p><p>Voordat ik de binnenbak van het schuif loshaalde van de dakplaat heb eerst een mal en een contra mal van dikke stalenstrip,10x30mm gemaakt zodat ik de maten van de dakopening kon aftekenen op het dak van mijn oud/ nieuwe voertuig en vervolgens het gat kon uitzagen en omkanten. Daarna heb ik de binnenbak deels vastgelast en deels aan het dak vastgezet doormiddel van het omfelsen van de dakplaat, uiteraard na de zaak zo goed mogelijk geconserveerd te hebben.</p><p>Nu kan de rest van de carrosserie aangepakt worden.</p><p>Ik heb 4 jaar geleden een Hollandia schuifdak afkomstig uit een Volvo 240 in mijn Volvo 140 gemonteerd, deze operatie is een stuk eenvoudiger dan het ombouwen van een Golde schuifdak, alleen de kwaliteit van eerder genoemd schuifdak minder dan van een Golde schuifdak. Holandia of Vermeulen schuifdaken zijn zeldzaam en vaak zijn de kunststoffen tandheugels in slechte staat en de binnenbak heeft te lijden van ernstige roestvorming.</p><p>Menigeen zal zich afvragen is dit wel economisch verantwoord, neen dus..............</p><p>Het streelt mijn ego dat ik deze klus tot zover geklaard heb en bovenal is het een genot tijdens warme zomerdagen met een opnschuifdak over s`Heren wegen te rijden</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD