Voorruit 164 vervangen

• Rik Noorman (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2009 21:13 #49907 door Rik Noorman (GAST)
Voorruit 164 vervangen is gemaakt door Rik Noorman (GAST)
Ik wil graag de voorruit van mijn 164 vervangen. Er zit nu een ruit in met een rubber. Ik heb een sloop 164 waar een goede voorruit inzit die ook in een rubber zit.
Is het raadzaam om een plakruit te (laten) plaatsen of is het handiger om de ruit met rubber te plaatsen.
Als ik de rubber ruit wil plaatsen, heb ik dan ook een nieuw rubber nodig? Zoja, hoe moet ik die ruit en de sierstrip dan plaatsen?
Ik hoop dat jullie mij wat goede tips kunnen geven.

Misschien iemand die mij kan helpen in de omgeving Groningen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-01-2009 20:55 #91133 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Voorruit 164 vervangen
<p>De ruit met rubber versie heeft een iets (ca. 5 mm) grotere raamopening dan de latere plakruit, dus ik zou bij rubber blijven. Het is te verwachten dat je minstens &eacute;&eacute;n heel rubber overhoudt, wat goed opnieuw te gebruiken is.</p><p>Snij min. 40 dunne ijzeren plaatjes van 3x4, en stop die rondom van binnenuit tussen het rubber en de sponning, zodat het rubber alvast de bocht om gaat. Dan langzaam met je voeten de ruit eruit drukken, bovenaan in de hoeken beginnen. Als ik het goed begrijp heb je &eacute;&eacute;n ruit om mee te oefenen. Als daar al een barst inzit zal die zeker breken, maar ook zonder barst is een gelamineerde voorruit erg slap.</p><p>Sierstrip zit met klemmen vast, zijn een paar verschillende systemen van.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD