Kentekenplaat bevestiging achterzijde P1800S

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-03-2009 14:37 #49838 door Peter Rumen
Kentekenplaat bevestiging achterzijde P1800S is gemaakt door Peter Rumen
<p>Het is mij opgevallen dat ik een van de weinigen ben die de kentekenplaat direct onder de kentekenplaatverlichting heb zitten. </p><p>De meeste foto's die ik zie van de P1800S is dat de kentekenplaat op het middendeel van de achterbumper is bevestigd.</p><p>Wie kan mij antwoord geven wat de orginele plaats is van de kentekenplaat?</p><p>Peter.</p>

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric van den Ende (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-03-2009 22:05 #91417 door Eric van den Ende (GAST)
Beantwoord door Eric van den Ende (GAST) in topic Kentekenplaat bevestiging achterzijde P1800S
<p>Op mijn 1800E bj.'72 zit het achterkentekenplaat midden op de bumper. Ik weet niet beter of dat is de originele plek, want anders blijf je de twee gaten in de bumper zien. Zie ook meerdere foto's op de website van het P1800 Register. www.p1800register.nl/fotopaginas.html </p><p>Ciao, Eric</p>

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-03-2009 19:28 #91416 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Kentekenplaat bevestiging achterzijde P1800S
<p>Volgens de onderdelenboeken die ik ken zit de nummerplaat achter op het middenstuk van de bumper middels plaatjes om hem schuin omhoog te laten staan, maar op mijn 1800S van 1965 zit hij ook tussen de kentekenverlichting en de bumper op het plaatwerk zelf. In het middenstuk van de bumper zitten bij mij geen gaten (ook niet dichtgelaste). Met die van jou erbij weet ik er nu twee met deze manier van bevestiging (maar ik heb er niet echt naar gezocht). Zitten er bij jou ook geen gaten in het bumpermiddenstuk? Of het origineel is weet ik niet, maar middenbumperstukken zonder gaten blijken er dus wel te zijn. Ik vind het mooier omdat het chroom van de bumper niet verstopt wordt door de nummerplaat en de plaats ziet er logischer uit dan als hij zo ver onder de nummerplaatverlichting op de bumper zit.</p><p>Rudi</p>

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Peter Rumen
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
04-03-2009 11:03 #91415 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Kentekenplaat bevestiging achterzijde P1800S
<p>Het middenstuk van mijn bumper is volledig intact zonder gaten. Heb nog een vraag voor Rudi Dortangs omdat hij een 1965 model heeft met carburateur. Ik heb een probleem met het bevestigen van de chokedraad aan de schuifhendel. Zie vraagbaak brandstofsysteem/uitlaat. Heb jij daar ervaring mee of weet jij iemand die al eens de chokekabel heeft vervangen.</p><p>Peter.</p>

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-03-2009 13:04 #91414 door Rudi
<p>Het onderdelenboek is hier het beste te gebruiken, ik begrijp dat je bedoelt hoe de binnenkabel en het bedieningsknopje met elkaar verbonden zijn, dit zal ik bekijken en hier melden (dit is op de tekeningen niet goed te zien en is het enige dat ik ervan nog niet uiteen gehad heb).</p><p>Rudi</p>

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-03-2009 10:10 #91413 door Rudi
<p>In het originele werkplaatshandboek wordt dit niet besproken, de vraagbaak heb ik niet. De hendel en het stukje buis dat erin zit zijn vast met elkaar verbonden, ik heb het nu bij mijn 1800S niet gedemonteerd maar ik verwacht dat het vergelijkbaar is met de amazon, waarvan ik een losse vergelijkbaar uitziende chokekabel heb liggen (deze is echter niet identiek aan die van de 1800S). Hier zitten in het stukje buis waaraan de hendel zit twee dwarsgaten, de chokekabel (beter: de binnendraad) zit in het buisje geschoven en door de twee gaten heen is de draad geknikt door er met een dunne drevel op te slaan. Het beste kun je de hendel bij jou eruit halen en kijken of mijn beschrijving van het systeem bij de amazon ook op dat van de 1800S van toepassing is, eigenlijk moet het systeem in uitgebouwde toestand zichtbaar zijn.</p><p>Rudi</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD