Volvo kleurnummers naar RAL nummers?
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-03-2009 15:29 #49800
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Volvo kleurnummers naar RAL nummers? is gemaakt door Lars Rengersen
<p>Om de bodem van mijn 1800ES goed te beschermen wil ik deze behandelen met RX10. Je kunt RX10 tegenwoordig in iedere gewenste RAL kleur laten maken. Op zich lijkt dit me wel mooi. Omdat het toch maar de binnenkant en eventueel onderkant is en het over de bodem gaat, hoeft de kleur niet 100% overeen te komen.</p><p> </p><p>Hoe kan ik achter het best passende RAL kleurnummer kan komen op basis van een Volvo kleurnummer?</p><p> </p><p>In mijn geval gaat het om Cypress Green (volvo nummer 110) van een 1800ES uit 1972</p><p>Ik vond dit overzicht van groentinten in RAL kleuren
www.ralkleuren.com/kleuren.php?catid=6
, maar ja, welke past het beste bij mijn donkergroen 110.</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19-03-2009 07:51 #91592
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Volvo kleurnummers naar RAL nummers?
Hoi Lars,
Heb je een goed monster van die Volvo kleur? Dan kan je eenvoudig naar een verfboer gaan om te vergelijken met een RAL kaart. Maar ik heb het gevoel dat het niet zo simpel is. Maar als het de originele kleur is, moet je wel ergens een niet-verbleekt stuk originele verf hebben.
groeten, Rob
Heb je een goed monster van die Volvo kleur? Dan kan je eenvoudig naar een verfboer gaan om te vergelijken met een RAL kaart. Maar ik heb het gevoel dat het niet zo simpel is. Maar als het de originele kleur is, moet je wel ergens een niet-verbleekt stuk originele verf hebben.
groeten, Rob
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Eric van den Ende (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
20-03-2009 00:09 #91591
door Eric van den Ende (GAST)
Beantwoord door Eric van den Ende (GAST) in topic Volvo kleurnummers naar RAL nummers?
<p>Hi lars,</p><p>Ik zou bij een goed schildersbedrijf een uitgebreide RAL-waaier lenen en daarmee -thuis- de best gelijkende tint bepalen. De kleurenkaart van het internet uitprinten geeft niet de goede kleuren weer. Wellicht zou ik dan voor kiezen om een tintje donker te nemen voor de onderkant. Succes. Groet, Eric</p>
23-03-2009 10:09 #91590
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo kleurnummers naar RAL nummers?
<p>Hallo Rob en Eric,</p><p>Bedankt voor jullie suggesties. Vandaag ben ik even langs de verfwinkel gegaan met een stuk plaat (er moest genoeg uitgeslepen worden, dus had wel wat los liggen). Daar even naast een RAL waaier gehouden en RAL 6012 kwam het beste in de buurt (inderdaad iets donkerder gekozen). Dat zou je op basis van die internetpagina niet zeggen.</p><p>In elk geval ga ik die RX10 laten maken, ben benieuwd naar het resultaat op het grote vlak.</p><p>Groeten Lars</p>