schraaprubber
- J. Strijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2009 00:02 #49741
door J. Strijk
schraaprubber is gemaakt door J. Strijk
hallo ik heb 2 niewe schraaprubbers voor mijn 2 deurs amazon gekocht en heb deze met wat geduld in de gootjes gemonteerd maar nu lijken deze rubbers langer dan de vorige ze kunnen namelijk ook nog voor de verchroomde stijl van het tochtraampje langs maar moet er dan een stukje uit worden gesneden omdat er anders nog weer een kiertje ontsaat tussen de stijl en het grote deurraam? of moeten ze alleen voor het grote deurraam?en dus ingekort groeten J Strijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Dezittere
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-04-2009 08:12 #91889
door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic schraaprubber
<p>Ze zijn inderdaad meestal te lang gemaakt, en indien niet rigineel, tevens ook meestal niet goed.De schraaprubbers mogen enkel tegen het raam komen, en zijn niet voor het tochtraampje gemaakt. Er zeker op letten dat ze slechts worden afgeknipt nadat je er van overtuigd bent dat ze bij de montage niet zijn uitgerokken, want dankomen ze met de tijd terug in hun rust spanning, en zijn ze te kort. Daarom is het steeds beter ze eerst af te knippen op lengte, zelfs een paar mm langer dan nodig, en ze daarna te monteren. De meest geleverde huidige rubbers zijn ook niet zo goed van kwaliteit, nl ze staan bol naar buiten toe in plaats van hol. Gevolg is dat ze dikwijls bij het naar beneden draaien van het raam door de vrijvingsweerstand op het glas de neiging hebben om om te keren in plaats van te schrapen. Tevens is het rubber niet van een kwaliteit die een goede geleiding op glas heeft, zoals ruitenwissers, maar een grote vrijvings weerstand. In duitsland heb ik ooit scraaprubbers gevonden die voorzien zijn van een bijna onzichtbaar fijn laagje zwart vilt aan de binnenkant tegen het glas, en die tevens een hol profiel hebben, en niet een bol profiel. Jammer genoeg weet ik niet meer bij wie ik die had gekocht. </p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-04-2009 10:29 #91888
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic schraaprubber
Als men een volgende keer weer nieuwe schraaprubbers moet monteren dan is het aan te raden het rubber daar waar deze in de goot gemonteerd moet worden in te smeren met een beetje groene dreft. Dan vliegen ze d'r in let maar op.
- J. Strijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2009 10:01 #91887
door J. Strijk
Beantwoord door J. Strijk in topic schraaprubber
bedankt voor je reaktie dat van dat stroef lopen had ik ook ontdekt bij het naar beneden draaien floepte het rubber ook bol dat heb ik nu voor komen door de rubbers in te smeren met talkpoeder in dit geval een wondermiddel nu lijkt alles normaal te functioneren alleen wacht ik nog even met afknippen misschien trekt het rubber zich nog iets terug J Strijk
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2010 14:58 #91886
door Marcel Jonges (GAST)
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic schraaprubber
Komende maand vervang ik mijn (deur) raamrubbers. Ondanks dat bij het VOD veel te verkrijgen is, ben ik nog steeds op zoek naar de juiste schraaprubbers. <em>Dezittere </em>meldde hierboven reeds dat je idealiter holle schraaprubbers met vilt monteert, ipv bolle die opkrullen wanneer je het raam opendoet.
Weet iemand waar je holle schraaprubbers met vilt kan bemachtigen die in het amazon raamgootje passen?
Weet iemand waar je holle schraaprubbers met vilt kan bemachtigen die in het amazon raamgootje passen?
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!