Bouten en ringen voor- en achterklep Amazon

• M. van Esch
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-04-2009 22:34 #49731 door M. van Esch
Bouten en ringen voor- en achterklep Amazon is gemaakt door M. van Esch
<p>Wie kan mij helpen? Bij het verzinken van alle bouten en moertjes en andere zaken van mijn Amazon, is alles door elkaar geraakt.. Nu kan ik wel bouten passen in de schroefdraad-gaten van de voor- en achterklep, geen probleem tot zover.</p><p>Echter, graag wil ik mijn Amazon zo origineel mogelijk opbouwen. Ook de lengte van de bouten op de juiste plek en de juiste carosserieringen (diameters) en veerringen op de juiste plek. Nu geven de explosietekeningen in de onderdelenboeken (en op de CD-rom) alleen Volvo artikelnummers aan.</p><p>Wie heeft voor mij informatie over welke lengte welke bouten horen te hebben? Ook evt. de maten van de kop van deze bouten. Welke ringen horen waar toegepast te worden.</p><p>Misschien ben ik een muggezifter, of een ander lelijk woord voor dezelfde afwijking. Inmiddels heb ik onder de motorkap gekeken van een 3-tal Amazons; let op <strong>ALLEMAAL VERSCHILLEND!</strong></p><p>Daar wordt je dus niet blij van.</p><p>Wie helpt mij verder? Alvast bedankt.</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Monte van Esch</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-04-2009 07:58 #91937 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Bouten en ringen voor- en achterklep Amazon
Alle respect hoor maar wil je echt zo ver gaan, dan vraag ik me af waarom je ze hebt laten verzinken dat is origineel ook niet zo dus als we het over originaliteit hebben kan een andere lengte of ring geen probleem zijn denk ik.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-04-2009 12:14 #91936 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Bouten en ringen voor- en achterklep Amazon
<p>hallo Monte,</p><p>
in VOD lijst vind je meestal lengtes van bouten, en uitwendige (UD) en
inwendige diameters (ID) van ringen. Originaliteit ivm bouten en
ringen is soms wel van belang: ringen met te kleine diameter, en te korte of te
zwakke bouten bevorderen de stevigheid vd constructie niet.</p><p>
Hieronder dan toch enkele maten van bouten en ringen:</p><p>
bevestiging motorkap: </p><p>
27=screw=955534: 3/8"[9.52mm]x19mm
26,28=washer=955895: ring bij deze bout, UD=18.2mm
29=spring washer=940108: veerring van het gekloven type, UD=17.0mm</p><p>
bevestiging kofferdeksel:</p><p>
3,6=skrew=955523: 5/16"[7.9mm]x16mm
4,7=washer=191923: ring bij deze bout, UD=24.1mm
5,8=spring washer=955921: veerring van het gekloven type, UD=13.6mm</p><p>
9=bolt=940100: bout 1/4"[6.35mm]x16mm
10=washer=960140, ring bij deze bout [in VOD: "RING 6,5mmID 18mmUD"]
11=spring washer=955920: veerring van het gekloven type, UD=11.9mm</p><p>
</p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-04-2009 21:26 #91935 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Bouten en ringen voor- en achterklep Amazon
Als je in de omgeving van Tilburg woont kan ik je misschien helpen door een keer langs te komen.Ik kan namelijk van vrijwel alle bouten en moeren enz. van een amazon uit mijn hoofd zeggen waar ze thuishoren.Overigens horen de bouten enz van motorkap en kofferdeksel in de kleur van de auto te zijn .

• M. van Esch
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
22-04-2009 23:46 #91934 door M. van Esch
Beantwoord door M. van Esch in topic Bouten en ringen voor- en achterklep Amazon
<p>Heel erg bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Zeker de tip van Willy om de VOD lijst erbij te nemen is handig. Niek, bedankt voor het aanbod, maar ik woon in Noord-Nederland. (Leek). En inderdaad, de bouten worden nog in kleur meegespoten. Daarom wil ik ook graag indien mogelijk de juiste bouten op de juiste plaats zien te krijgen; ik kan het niet overdoen. (Nou ja, kan niet...)</p><p>Leuk trouwens hoe verschillende mensen dezelfde hobby benaderen, ja toch? Tot zover nogmaals bedankt.</p>

• M. van Esch
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-04-2009 21:56 #91933 door M. van Esch
Beantwoord door M. van Esch in topic Bouten en ringen voor- en achterklep Amazon
<p><font color="#ff0000">Beste Willy,</font></p><p><font color="#ff0000">Graag zou ik nog even contact met je hebben; de VOD lijst krijg ik niet onder controle. D.W.Z. de omschrijving die jij bij de artikelnummers plaatst, kan ik niet vinden in de VOD lijst. Zou je me willen mailen? esch1967@zonnet.nl .</font></p><p><font color="#ff0000">Alvast bedankt.</font></p><p><font color="#ff0000">vr. gr.</font></p><p><font color="#ff0000">Monte</font></p>

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-04-2009 23:15 #91932 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Bouten en ringen voor- en achterklep Amazon
mail zou nu moeten aankomen, m.vr.gr, W. De Baere

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD