roest tussen felsnaden verwijderen?
- Herm Vlake
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-06-2009 12:40 #49651
door Herm Vlake
roest tussen felsnaden verwijderen? is gemaakt door Herm Vlake
<p>Of zijn het velsnaden??
Zowel bij mijn amazon als Saab v44 groeit de roest welig tussen de felsnaden. Op sommige plaatsen zelfs zo hard dat de omgezette platen weer uit elkaar gedrukt worden. Hoe kan ik hier de roest effectief verwijderen??
Alvast bedankt voor jullie reacties. Herm</p>
Zowel bij mijn amazon als Saab v44 groeit de roest welig tussen de felsnaden. Op sommige plaatsen zelfs zo hard dat de omgezette platen weer uit elkaar gedrukt worden. Hoe kan ik hier de roest effectief verwijderen??
Alvast bedankt voor jullie reacties. Herm</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2009 22:25 #92341
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic roest tussen felsnaden verwijderen?
Effectief verwijderen lijkt mij echt een probleem. Je kunt er niet bij. Er zijn een paar suggesties die ik je kan doen:
1- Met fosforzuur oplossen van de roest en zo het meeste proberen weg te krijgen. Dit moet je wel een paar keer herhalen en goed naspoelen met water, misschien de eerste keer spoelen met water met een beetje soda om het zuur te "stoppen".
Daarna zul je het overgebleven materiaal moeten behandelen met bijv. Owatrol of een vergelijkbaar produkt.
2- De roest opsluiten, impregneren met bijvoorbeeld Owatrol of een vergelijkbaar produkt en daarna goed in de gaten houden.
3- Alles wegslijpen en het verrotte metaal vernieuwen, stukken inlassen en het nieuwe meteel behandelen.
Kijk ook eens op de site van Rustbuster voor tips.
Er zijn nog wel andere oplossingen te bedenken, maar die zijn al naar gelang het resultaat dat je wenst nogall rigoreus en vereisen een hoop werk en zakgeld!
Succes, Sven
1- Met fosforzuur oplossen van de roest en zo het meeste proberen weg te krijgen. Dit moet je wel een paar keer herhalen en goed naspoelen met water, misschien de eerste keer spoelen met water met een beetje soda om het zuur te "stoppen".
Daarna zul je het overgebleven materiaal moeten behandelen met bijv. Owatrol of een vergelijkbaar produkt.
2- De roest opsluiten, impregneren met bijvoorbeeld Owatrol of een vergelijkbaar produkt en daarna goed in de gaten houden.
3- Alles wegslijpen en het verrotte metaal vernieuwen, stukken inlassen en het nieuwe meteel behandelen.
Kijk ook eens op de site van Rustbuster voor tips.
Er zijn nog wel andere oplossingen te bedenken, maar die zijn al naar gelang het resultaat dat je wenst nogall rigoreus en vereisen een hoop werk en zakgeld!
Succes, Sven
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-06-2009 12:39 #92340
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic roest tussen felsnaden verwijderen?
zoekfunctie?
- Herm Vlake
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-06-2009 13:21 #92339
door Herm Vlake
Beantwoord door Herm Vlake in topic roest tussen felsnaden verwijderen?
de zoekfunctie geeft helaas geen antwoord op mijn vraag.