Buitenspiegel P1800E

• Jeoffrey Bloemen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 22:02 #49626 door Jeoffrey Bloemen
Buitenspiegel P1800E is gemaakt door Jeoffrey Bloemen
<p>Graag wil ik een nieuwe buitenspiegel bestellen voor mijn P1800E (B20) uit 1971. Wanneer ik het onderdelenboek goed begrijp heb ik dan in ieder geval onderdeelnummer 281497-8 nodig. Via de site bij het VOD kom ik dan uit op artikel 276614 of 276613?</p><p>Kan iemand mij helpen aan het juiste VOD nummer? Op de foto's zie ik niet goed het verschil tussen de twee...</p><p>Ben ik daarna compleet of moet ik nog rubbers of dergelijke apart bestellen?</p><p>Alvast dank wanneer je me wilt helpen!</p><p>Groet,</p><p>Jeoffrey Bloemen</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 09:42 #92464 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Buitenspiegel P1800E
Er zijn 2 varianten van de buitenspiegel, een met de bevestigingsschroeven aan de buitenkant en een met de bevestigingsschroeven aan de binnenkant van de deur. Zo te zien is 276613 de versie met de bevestigingsschroeven aan de buitenkant. Je moet dus even naar de voet van de oude spiegel kijken waar die de schroeven heeft zitten. De meeste E's hebben de schroeven aan de binnenkant, maar het wil ook nogal eens andersom zijn. De versie met de binnen schroeven is beter verstelbaar(groter bereik), dus de beste optie. Even bij het VOD vragen of de rubbers er bij zitten, maar dat zal wel niet.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-07-2009 22:57 #92463 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Buitenspiegel P1800E
<p>De spiegel met de moertjes aan de binnenkant en het scharnier aan de voorkant is voor de 1800E, de andere spiegel is voor de ES. </p><p>Tweede verschil is het 'scharnier' zit bij de ES spiegel aan de achterkant. </p><p>Overigens is de spiegel die nu verkrijgbaar is voorzien van een zwart randje, anders dan het origineel en zou je de oude spiegel monteren (als deze nog goed is).</p><p>Nummers kun je tevens checken op www.gcp.se </p><p>Persoonlijk vind ik het veel mooier om ze aan de binnenkant te hebben, mooi weggewerkt.</p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Jeoffrey Bloemen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 18:09 #92462 door Jeoffrey Bloemen
Beantwoord door Jeoffrey Bloemen in topic Buitenspiegel P1800E
<p>Dank voor jullie toelichting!</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD