Bescherming P1800

  • Pieter Jans
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-07-2009 22:43 #49611 door Pieter Jans
Bescherming P1800 is gemaakt door Pieter Jans
<p>Goedenavond,</p><p>Momenteel ben ik bezig met eem totale restauratie van een 1800S. Ik wil hem nu laten stralen, dan kan een plaatwerker aan de slag, en vervolgens wil ik hem optimaal beschermen. Nu lees ik verschillende mogelijkheden op dit forum; gewoon spuiten, poedercoaten, verzinken, cataforese etc. Bijvoorbeeld verzinken schijnt het plaatwerk krom te kunnen trekken, maar audi heeft dit ook al jaren gedaan bij zijn auto's! Kan iemand mij adviseren over welke vorm de beste houdbaarheid geeft.</p><p> </p><p>Alvast bedankt,</p><p> </p><p>Pieter Jans</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2009 21:59 #92555 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Bescherming P1800
Als de bodem weinig door roest is aangetast en er niet hoeft te worden gelast zou ik niet stralen maar gewoon tectyl ofwel met een fluid product vloeibaar maken en bijwerken, danwel alles verwijderen (smerige klus) en opbouwen met epoxy 2K primer, afwerken met 2K aflak en afsluiten met heldere lak of tectyl. Je ziet dan prima wat er gebeurd. Stralen en schopperen of thermisch galvaniseren brengt extra kosten en risico's. Vraag me af of dit echt iets oplevert aangezien de zwakke plekken voor de ES meestal van binnenuit komen door lekkage van bv ramen. Danwel inwerken van tectyl in schermen en spatbordranden welke niet gegalvaniseerd zijn. Onder de bodem wordt de tectyl poreus na 30 jaar en laat dan water door. Dit zie je zo want dan zit het niet meer vast en met een plamuurmes steek je het er zo af. Mijn E is in '90 op deze wijze behandeld (kaal-epoxy, lak en tectyl) en is mog prima. Besteed veel aandacht aan voorkomen van water IN de wagen en jaarlijks inspectie van de onderzijde

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2009 22:02 #92554 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Bescherming P1800
O ja, bijna vergeten, ook alle kit uit naden verwijderen....trekt als een spons water aan als deze verouderd....roest erachter brrrrr......

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD