Reparatie Schuifdak 144

Lees meer
01-12-2023 15:01 #1043135 door Christiaan Busch
Reparatie Schuifdak 144 is gemaakt door Christiaan Busch
Beste mede enthousiastelingen,

Het dakluik van Toet-Toet gaat niet meer open. Heeft iemand ervaring met het repareren van een dakluik van een 144? Of weet iemand van jullie een bedrijf in de omgeving van Delft of in ieder geval in Zuid-Holland die dit voor een redelijke prijs kan repareren?

Alvast bedankt,
Christiaan 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
01-12-2023 15:28 #1043137 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Reparatie Schuifdak 144
Je zou het kunnen proberen bij Toncar in Berkel en Rodenrijs. Of eventueel Vespa Amazon Service in Delft, maar weet niet of Marco dit soort klussen oppakt.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2023 16:35 #1043138 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Reparatie Schuifdak 144
Volgens mij staat er in Haynes? een exploded view van een Golde dakluik. Met beschrijving van hoe het te demonteren, enz. Leuke rechttoe/rechtaan- klus. Misschien heb je alleen een andere zwengel nodig omdat de tandjes van de huidige versleten zijn?.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2023 16:47 #1043139 door Christiaan Busch
Beantwoord door Christiaan Busch in topic Reparatie Schuifdak 144
Dat zou kunnen. Ik heb werkelijk geen idee. Toen ik de auto kocht werd mij verteld door de verkoper dat de eigenaar daarvoor hen vertelde dat het dakluik met grote moeite open en dicht gaat en beter dicht gelaten kan worden. Het binnenluik gaat ook moeilijk open. Dus heb ik het zo gelaten. Een keer gereden en in een zware regenbui terecht gekomen. Water kwam via het luik binnen. Ik heb vanaf de buitenkant de boel dicht gesmeerd. Maar ik wil binnenkort gaan beginnen met wat roest behandeling van sommige plekken op de auto. En daarna opnieuw een kleurtje geven. Dus het dakluik/schuifdak moet eigenlijk opnieuw gedaan worden. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01-12-2023 19:33 - 01-12-2023 19:37 #1043140 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Reparatie Schuifdak 144
Zo'n golden dak is niet zo ingewikkeld om eruit te halen als je een klein beetje handig bent. Helaas heb ik nu even geen foto's bij de hand, kan eens kijken of ik die morgen kan maken.
Als je het dak een beetje open kunt krijgen kun je aan de voorkant het hemel van het dakje loshalen door het voorzichtig naar beneden te trekken, zit met een paar klemmetje vast. Als je dat lukt kun je het hemeltje helemaal naar achter schuiven, Dan zie je in de hoeken beugeltjes die met boutjes vastzitten. Als je die los gedraaid hebt kun je het dakje eruit tillen. In de dakbak zelf zie je dan de rails liggen die je open kunt schroeven en dan alles goed schoonmaken en smeren met teflonspray.. Heb ik vaak gedaan zelf.

Als je het dakje eruit hebt kun je een ieder geval de gaatjes voor het afwateren van de dakbak openprikken, dan lekt het water een ieder geval niet meer de auto in.

 

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2023 19:54 #1043142 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Reparatie Schuifdak 144
Je noemt een "binnenluik". Een Golde dak heeft dat niet. Is het een after market ingebouwd luik misschien? Heb je foto's eventueel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.