hoe stijf is een combi...
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 18:37 #49511
door Foppe Talman
hoe stijf is een combi... is gemaakt door Foppe Talman
heren,
goed, vandaag de combi even op de krik om de voor remmen even wat aandacht te geven.
dat is allemaal goed gegaan maar toen ik in de auto wilde stappen om mijn rempedaal te beroeren, wil de deur niet meer open!
na wat zinvol geweld toch binnen gekomen en de klus kunnen klaren zit ik toch met een wat ongemakkelijk gevoel over de constructieve staat van het voertuig.
eerder is mijn al opgevallen dat het stuurhuis ook aardig aan het wiegen is bij het links en rechts sturen in stilstand, flink wat meer dan bij m'n sedan....
gaan jullie me gerust stellen..... of begint het richting het einde te geraken.
F.
P.S. lassen kan ik (nog) niet!
goed, vandaag de combi even op de krik om de voor remmen even wat aandacht te geven.
dat is allemaal goed gegaan maar toen ik in de auto wilde stappen om mijn rempedaal te beroeren, wil de deur niet meer open!
na wat zinvol geweld toch binnen gekomen en de klus kunnen klaren zit ik toch met een wat ongemakkelijk gevoel over de constructieve staat van het voertuig.
eerder is mijn al opgevallen dat het stuurhuis ook aardig aan het wiegen is bij het links en rechts sturen in stilstand, flink wat meer dan bij m'n sedan....
gaan jullie me gerust stellen..... of begint het richting het einde te geraken.
F.
P.S. lassen kan ik (nog) niet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 19:55 #93071
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic hoe stijf is een combi...
<p>Bij mijn combi kan ik gewoon de portieren gebruiken als ik de krik eronder zet. Bij moderne auto's gaan de deuren inderdaad moeilijk open als de krik eronder zit, het is ook niet de bedoeling dat de deur open gaat als je een wiel verwisseld.</p><p>Ik neem aan dat de auto wel eens een keertje een APK heeft gehad.......</p><p>Vaak zet ik wel de krik onder een langsbalk ipv de kriksteun, dat vind de auto prettiger en tordeert minder.</p>
Amazon Combi '66
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 23:21 #93070
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic hoe stijf is een combi...
Je geeft zelf al aan dat het einde nadert en dat je niet kan lassen, dit geeft bij mij het idee dat je wagen wel wat TLC (Tender Love and Care) kan gebruiken, want een combi hoeft niet te torderen als ie op de krik staat.
30-08-2009 00:07 #93069
door Mats Boswijk (GAST)
Groet Mats
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic hoe stijf is een combi...
Waar heb je de krik geplaatst?Overigens vind ik dit wel een interessante vraag, want ik moet tzt mijn rechter daklijst compleet vervangen. Vraag me af hoeveel ik er in 1 keer uit kan slijpen zonder de combi te vervormen.
Groet Mats
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-08-2009 14:48 #93068
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic hoe stijf is een combi...
....de krik stond op het voorste dwars balkje, de deur wilde naar beneden.
TLC wordt wel gedaan maar het lijkt als of ze wraak neemt..
TLC wordt wel gedaan maar het lijkt als of ze wraak neemt..
31-08-2009 16:18 #93067
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic hoe stijf is een combi...
Tot op zekere hoogte is het normaal dat de portieren iets strakker staan als je de wagen voor opkrikt, moet zeggen dat me het bij de Amazon niet is opgevallen, wel bij mij 164 en 144,. om die reden heeft de 140/164 een vier-tal aangewezen punten (vlak naast de kriksteunen) om de wagen veilig op te krikken. bv bij een 2-koloms brug. Indien de wagen langer hoog staat zou ik op 4 plaatsten hem ondersteunen, in de buurt van de ophanging (Amazon) of de genoemde punten gebruiken.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2009 20:47 #93066
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic hoe stijf is een combi...
Ook bij de amazon moet (!) je de kriksteunen gebruiken, óók met een 2 koloms brug. Op die plaatsen is de koker nl extra doorgelast.
Amazon Combi '66