Tips en goed advies voor roestpreventie holle ruimten P1800S
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
14-11-2009 03:13 #49377
door Peter Rumen
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Tips en goed advies voor roestpreventie holle ruimten P1800S is gemaakt door Peter Rumen
<p>Binnenkort wil ik mijn P1800S uit 69 zelf tectileren. Ook de 1800 zal zeker ergens zwakke plekken waar de roestduivel graag toeslaat. Wie van de "1800 kenners/eigenaren kan mij tips geven welke delen van de body ik zeker NIET mag vergeten te behandelen v.w.b. de holle ruimten en waar ik deze het beste kan bereiken. </p><p>Peter Rumen</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-11-2009 15:15 #93698
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Tips en goed advies voor roestpreventie holle ruimten P1800S
De dorpels moet je zeker behandelen, die zitten dubbel. Kan je makkelijk bijkomen door de vloerbedekking te verwijderen. Je ziet dan inspectiegaten met plastic doppen afgedekt en via die gaten kan je ze makkelijk inspuiten. verder achter de voorste wielkasten, onder de A stijl, de afdekplaat verwijderen. Daar zit een grote ruimte die erg roestgevoelig is. Verder de ruimte rondom de koplampen goed behandelen, rondom de knipperlichten en de naad boven van het spatbord. Daar zit een soort van schuim opvulling tussen, die flink inspuiten zodat vocht geen kans meer heeft. Verder zou ik aanraden om na deze behandeling er alu of kunstof binnenschermen te plaatsen. En niet te vergeten de chassisbalken van binnen beschermen, net als de kriksteunpunten die zijn erg roestgevoelig. Check ook de accubak, vaak een roestplek door gelekt accuzuur. En kijk na of de tankklep opening kan afwateren en de rand rondom de kofferklep. De meeste 1800's hebben afwater gaatjes, maar sommige hebben die niet. Deze laatste punten eigenlijk elke week nakijken op verstoppingen, zijn kleine gaatjes en zitten al verstopt door een verdwaalde mug!
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-11-2009 01:55 #93697
door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Tips en goed advies voor roestpreventie holle ruimten P1800S
<p>Beste naamgenoot,</p><p>Kijk, dat zijn nou waardevolle tips waar ik mee uit de voeten kan. De aluminium binnenschermen liggen klaar om na het tectileren te plaatsen. Peter, nogmaals bedankt voor de goede tips!</p><p>Peter Rumen</p>