Rechter achter portier combi valt niet in het slot / springt ope

• nick nick (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 07:43 #49332 door nick nick (GAST)
<p>Als ik het rechter achterportier dicht gooi dan valt deze soms niet in het slot, waardoor deze open blijft staan. Als ik het portier eerst op slot maak, middels het zwarte stiftje bij ruit en dan het portier dicht gooi dan valt het portier meestal wel in het slot. Soms ook niet en dan springt het portier weer open. Nu gaat het portier niet meer op slot. Het portier lijkt dicht/op slot maar je kunt het portier open trekken. De knop op de buitengreep heeft ook minder weerstand dan die van het linkerachterportier. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat was de oplossing. Waar moet ik op letten? Het betreft een Combi van 67. Met vrgr. Nick</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-12-2009 12:13 #93943 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Rechter achter portier combi valt niet in het slot / springt ope
Enige remdie is deurpaneel losnemen en het gehele slot en stangen gebeuren bekijken op losse onderdelen, en misschien volstaat een beetje olie ook wel. (er zit een gaatje, staat ook oil bij in je slot) ik bedoel dus de kopse kant v/d deur. Verder is het niet echt spannend werk zo'n slotje de uitdaging zit hem in het losnemen van het metalen afwerk plaatje en het demonteren van je deurpaneel en natuurlijk omgekeerd is het ook een leuk klusje.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2009 12:23 #93942 door Tom Steverink
<p>Ik heb ooit met schade en schande ondekt dat de sloten en mechanismen alleen met olie gesmeerd mogen worden.</p><p>Doordat ik de boel met vet had gesmeerd, had ik hetzelfde: op een keer vloog de achterdeur bij de eerste bocht naar links open! </p><p>Dus als je geen mechanische oorzaak kunt vinden: schoonmaken en licht inoli&euml;n!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• nick nick (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 08:20 #93941 door nick nick (GAST)
Beantwoord door nick nick (GAST) in topic Rechter achter portier combi valt niet in het slot / springt ope
<p>Heren bedankt voor jullie reactie. Ik heb het slot gedemonteerd (niet tot in delen) en goed in de olie gezet. Het stangenmechanisme wat geolied en alles goed vastgezet (er zaten enkele schroefjes los). Het werkt nu weer zoals het moet.</p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD