Motorruimte

• Gerritjan van Riet (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2009 14:00 #49325 door Gerritjan van Riet (GAST)
Motorruimte is gemaakt door Gerritjan van Riet (GAST)
Ik ga met mijn amazon voor dagelijks gebruik al weer de derde winter in.
Vorig jaar de bodem en zo laten Dinitrollen om de auto niet gelijk na een paar pekelbeurtjes volledig te zien wegroesten.
Voor de eerste winter heb ik al het chroom met vasline ingespoten en de tweede winter met tectyl. Werkte allebei prima.
Zo ben ik (nou ok, de auto) toch wel aardig beschermd tegen de winter. Blijft over: de motorruimte die genadeloos op z'n donder krijgt elke winter. En ik wil ik niet de hele motorruimte inspuiten met ik weet niet wat, want hoe krijg ik het allemaal weer schoon in het voorjaar?
Toen zag ik zag bij "American Hotrod" op TV dat zo'n hotrod werd voorzien van een aluminium bodem, helemaal volgestanst met venilatiesleuven.
Zou dat ook mogelijk zijn voor de motorruimte vroeg ik mij af? Wie kan hier wat zinnigs op zeggen? Of wie heeft er nog andere alternatieven? Alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2009 19:16 #93965 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Motorruimte
Op zich moet het geen probleem zijn, zo'n plaat. Ik denk wel dat de achterkant open moet blijven om de warmte kwijt te kunnen. Met alleen ventilatiesleuven zul je het niet redde, tenzij je de plaat eraf haalt in de zomer.
Ik heb zelf vorig jaar de motor eruit gehaald en de motorruimte opgeschilderd. Nu volstaat een eenvoudige schoonmaakbeurt om de boel weer fris te krijgen.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-12-2009 15:49 #93964 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Motorruimte
<p>Gewoon inspuiten met kruipolie of zo en dan evt in het voorjaar weer voorzichtig schoonspuiten.</p><p>Zo'n carterbeschermingsplaat vind je op vele rally auto's waarbij ook het koelsysteem is aangepast.</p><p>Hoe wil je dat vastmaken?</p><p>Je zou evt een motorbeschermplaat van de sloop kunnen proberen als je graag wil?</p>

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD