Lijmen aan dak PV (demperplaat)

• Bart Lasscher
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-02-2010 11:25 #49206 door Bart Lasscher
Lijmen aan dak PV (demperplaat) is gemaakt door Bart Lasscher
Wie heeft er ervaring met het verlijmen van demper of trilplaat aan het binnen dak van een PV .

Met name welke lijm gebruik je ivb met de warmte zon op het dak men zegt dat het wel 120gr kan worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-02-2010 16:51 #94668 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Lijmen aan dak PV (demperplaat)
<p>Bert, de normale isolatie van het dak van een PV bestaat uit 3 lange bitumen dreunplaten/stroken. Deze worden bij het aanbrengen verwarmd, bevoorbeeld met een verff&ouml;hn, waardoor de ( of is het "het bituum") bituum vloeibaar wordt waarna de plaat/strook tegen het dak aangedrukt wordt. Na afkoeling heeft de mat zich aan het dak vast gehecht. Bij mijn PV heeft dit meer dan 50 jaar zijn werk gedaan.</p><p>Ik heb maar aangenomen dat je bitumen wil gebruiken. Zo nee, dan gaat mijn antwoord natuurlijk niet op.</p><p>m.vr.Volvo gr.</p><p>Jan</p><p> </p>

• Bart Lasscher
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-02-2010 15:31 #94667 door Bart Lasscher
Beantwoord door Bart Lasscher in topic Lijmen aan dak PV (demperplaat)
Jan misschien was ik niet duidelijk, een aantal jaren geleden heeft de afdeling oost een avond gegeven over interieur bekleding hier kwam ook ter sprake een demper plaat in dit geval een dikke vilt plaat tegen het dak aan brengen aan de binnenkant ter voorkoming van trillen en andere resonantie met name als de bitumen platen ouder worden.
Nu wil ik dus vilt gaan plakken maar welke lijm, men zij namelijk dat je hitte bestendige lijm moest gebruiken maar welke ?
Bart

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2010 15:47 #94666 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Lijmen aan dak PV (demperplaat)
Je zou eens kunnen vragen bij Noise Killer in Ede ( www.noise-killer.nl/ ).
Zij leveren allerlei isolatie producten, dus wellicht ook de lijm die je nodig hebt.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD