welk Ral nummer voor kleurnummer 80 ?
- Luc van Beijsterveldt (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2010 10:18 #49168
door Luc van Beijsterveldt (GAST)
welk Ral nummer voor kleurnummer 80 ? is gemaakt door Luc van Beijsterveldt (GAST)
<p>Weet iemand welk Ral kleurnummer ik moet hebben voor mijn amazone 'grafietgrijze' amazone met (volvo) kleurnummer 80-1, en hoe ik aan deze kleur kan komen ( of er zoiezo aan deze kleur te komen is).</p><p>Groeten Luc !</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-03-2010 11:14 #94891
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic welk Ral nummer voor kleurnummer 80 ?
<p>Waarom een RAL nummer zoeken als de originele recepten bij de verfleveranciers nog gewoon voor handen zijn?</p><p>Bij iedere autolakken leverancier kun je gewoon aangeven dat je VOLVO kleurnummer 80 wilt hebben en je kunt dan zelfs nog aangeven of je een synthetische lak wilt of een 2K.</p><p> </p>
10-03-2010 17:38 #94890
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic welk Ral nummer voor kleurnummer 80 ?
Zoals Dries aangeeft kun je de meeste kleuren gewoon nog laten maken voor autolak leveranciers.
De -1 kon voor jouw kleur nog wel eens lastig worden. Dan heeft namelijk een andere leverancier dan de standaard leverancier de kleur gemaakt en kan hij iets afwijken.
De vraag is dus even waarom je de RAL kleur wilt weten.
Zelf heb ik voor mijn 1800ES de RAL kleur gezocht voor donkergroen om zo RX10 op kleur te kunnen laten maken.
Dat heb ik toen gedaan met door met een stuk uitgeslepen plaatwerk naar een verfwinkel te gaan en een RAL waaier te lenen.
Ik heb toen bij benadering een kleur gekozen. Uiteindelijk nog iets te licht, maar dat is voor de delen die in de RX10 gaan niet zo erg.
De -1 kon voor jouw kleur nog wel eens lastig worden. Dan heeft namelijk een andere leverancier dan de standaard leverancier de kleur gemaakt en kan hij iets afwijken.
De vraag is dus even waarom je de RAL kleur wilt weten.
Zelf heb ik voor mijn 1800ES de RAL kleur gezocht voor donkergroen om zo RX10 op kleur te kunnen laten maken.
Dat heb ik toen gedaan met door met een stuk uitgeslepen plaatwerk naar een verfwinkel te gaan en een RAL waaier te lenen.
Ik heb toen bij benadering een kleur gekozen. Uiteindelijk nog iets te licht, maar dat is voor de delen die in de RX10 gaan niet zo erg.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Eric Dietz
- Senior lid
-
Minder
Meer
31-03-2010 20:25 #94889
door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic welk Ral nummer voor kleurnummer 80 ?
Hou er ook rekening mee dat de originele lak door de jaren heen kan zijn verkleurd. Het kan ook dat de lak die nu op je auto zit niet origineel is, want wellicht is hij (of is de jouwe een zij?
) al eens overgespoten. De bijgemaakte lak volgens origineel recept zal dan ook afwijken. Als je de verf gaat gebruiken op reparatie delen, bijwerken plekjes e.d. is dat natuurlijk niet echt mooi.
Er zijn verfspeciaalzaken die de lak van je auto kunnen 'scannen' en zo een uniek recept kunnen maken. Ik heb dat in Leiden laten doen bij de firma Nicolaas.
succes met klussen,
eric
Er zijn verfspeciaalzaken die de lak van je auto kunnen 'scannen' en zo een uniek recept kunnen maken. Ik heb dat in Leiden laten doen bij de firma Nicolaas.
succes met klussen,
eric