roodkleuren
- Rudi Thomas (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2010 11:31 #49073
door Rudi Thomas (GAST)
roodkleuren is gemaakt door Rudi Thomas (GAST)
<p>ik heb een rode katterug en die wil ik opnieuw spuiten.</p><p>In de afgelopen jaren heb ik zoveel kleuren volvo rood zien rijden, dat ik graag een overzicht zou willen van alle heldere rode volvokleuren . weet iemand hoe ik daar aan kan komen? het liefst met de kleurtinten erbij.</p><p> </p><p>alvast dank</p><p> </p><p>Rudi Thomas</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-04-2010 13:40 #95340
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic roodkleuren
<p>Bij mijn beste weten, heeft Volvo voor 544, 120/130 en 1800 slechts één kleur rood gespecificeerd, nl # 46.</p><p>Rood is een kleur die makkelijk uitbleekt, en zo kan het voorkomen, dat als een auto gedeeltelijk wordt overgespoten, de spuiter de kleur mengt aan de hand van de kleur die de rest van de carosserie op dat moment heeft.</p><p>Pas sinds kort heeft een verffabrikant de originele receptuur in zijn pallet opgenomen, fabrikant weet ik niet meer, maar er is op dit forum een draadje / mededeling over geweest.</p>
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Jan de Vries (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2010 19:25 #95339
door Jan de Vries (GAST)
Beantwoord door Jan de Vries (GAST) in topic roodkleuren
<p>Behalve kleurnr. 46 is er de kleur Maroon rood (PV444 vanaf 1952) code 21. Dit is een donker rode kleur </p><p>Inmiddels (na) gemaakt door Akzo code Vol8/ 21-8 (metallic twocoat). info. sikkens.nl</p><p>Groet Jan de Vries</p>