Spatborden monteren PV

• Bart Lasscher
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-05-2010 18:26 #49041 door Bart Lasscher
Spatborden monteren PV is gemaakt door Bart Lasscher
Wie kan mij zeggen wat de beste manier is om de spatborden te monteren aan een PV 544.
Moet ik rubber ringen ( plaatjes) tussen de sluitring en het plaatwerk monteren of kun je de bouten koud aanhalen .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-05-2010 23:03 #95433 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Spatborden monteren PV
<p>Hallo Bart.</p><p>Ik heb even gewacht met je vraag te beantwoorden omdat ik eerst de reactie van anderen wilde afwachten omdat ik niet weet of mijn katterug op dat punt origineel is. </p><p>Bij mijn katterug zaten in ieder geval geen rubber ringen tussen de sluitring en het plaatwerk. Dus - om je woorden te gebruiken- waren de bouten koud aangehaald.Wel zat er aan de binnenkant van de carrosserie een soort kit om/op de bouten waarmee het spatscherm gemonteerd was.Dit om te voorkomen dat er water binnen zou kunnen komen. Het lijkt mij echter helemaal niet verkeerd om een rubber ring tussen de ring en plaatwerk te monteren zou ik zeggen.</p><p>Jan</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-05-2010 21:42 #95432 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Spatborden monteren PV
<p>Rubber geeft mee en geeft geen gevoel van het zit vast en het zal de passing van het scherm niet ten goede komen, ik zou kiezen voor nylon ringen. Hard van vorm en je weet dus wanneer je moet stoppen met het aandraaien van de bout en moer, plus dat het toch een zachter materiaal is dan staal en het de lak minder snel zal beschadigen. </p><p> </p><p>En of het nu origineel is of niet, als deze manier je auto een paar jaar langer goed blijft dan zou ik kiezen voor een methode die dan niet origineel is, je ziet er toch niets van.</p>

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
18-05-2010 23:04 #95431 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Spatborden monteren PV
<p>Ik heb na het plaatsen van de schermen ,in de naad tussen scherm en body , dunne tectyl laten lopen. Deze is zo dun dat hij de ruimte waar water zou kunnen komen opvult.</p><p>Op deze wijze houdt je de roest weer langer buiten de deur.</p><p> </p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-05-2010 07:27 #95430 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Spatborden monteren PV
<p>Tectyleren is altijd belangrijk maar de vraag was is het verstandig dat je 2 plaatwerkdelen met een bout en moer koud moet verbinden. Iedereen weet dat je dan de verf d'r af draait of breekt met als roest tot gevolg en dan helpt tectyleren ook niet. </p><p> </p><p>Met losse schermen van een PV moet je altijd heel secuur te werk gaan, d'r is speciale kit in de handel die zeer flexibel is. Het merk texophalte oftewel shellkit. Op basis van bitumen. Ik pas het ook toe bij ramen die in de rubbers zitten.</p>

• Bart Lasscher
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-06-2010 19:30 #95429 door Bart Lasscher
Beantwoord door Bart Lasscher in topic Spatborden monteren PV
Ben net terug van vacantie daarom deze late reactie, zal alle opmerkingen meenemen in mijn montage dank.

Bart Lasscher

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD