Sierlijst rond voorruit P1800

• Auke Baas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2010 21:46 #48959 door Auke Baas
Sierlijst rond voorruit P1800 is gemaakt door Auke Baas
De Sierlijst rond de voorruit van mijn overigens in zeer goede staat verkerende P1800S is losgekomen. Het lukt me niet om deze ged stevig terug te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee en nog beter zou iemand me daar eventueel bij kunnen helpen. Ik neem aan dat als je de truck kent het relatief snel gebeurt kan zijn.

Life is too short to drink bad wine

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-06-2010 19:00 #95715 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Sierlijst rond voorruit P1800
<p>Ik ga er maar even van uit dat de P1800 gelijk is aan de amazone. Zo te zien bij die van mij wel. Ik doe het als volgt:</p><p>De strip zit vast achter een soor T- vormig rubber. De beide benen van de T haken achter de sierstrip. Ik doe een touwtje (3-4 mm dik) in de binnenste gleuf van het rubber. Vervolgens wurm je het buitenste deel van de rubber in de strip. Als de strip een keer goed zit trek je het touwtje er langzaam uit terwijl je tegelijk met een platte schroevendraaier de rubber goed op zijn plek drukt. De prektijk is weerbarstger dan de theorie natuurlijk, maar met enig geduld moet het lukken. Overigens kun je ipv een schroevendraaier beter iets van plastic gebruiken. Dat krast niet als je uitschiet. </p>

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2010 17:51 #95714 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Sierlijst rond voorruit P1800
<p>Neen, het is niet hetzelfde rubber als de Amazon, dat van de P1800 is een stuk slapper. Met name aan de binnenkant is het slechts een dunne vlakke laag rubber, terwijl de Amazon daar ook een rond veel dikker rubber heeft.</p><p>Het goede nieuws is dat de ruit van een 1800 gemakkelijker te plaatsen is, overigens met dezelfde methode als jullie beschrijven.</p><p>Wat ik wel adviseer is om de chroomlijst te plaatsen als de ruit nog niet in de wagen zit, dus eerst rubber om ruit doen (geen zeep gebruiken)) dan de ruit goed op een 2 punt steun plaatsen en dan de chroomstrip erop, als laatste het geheel plaatsen.</p><p>Je kunt dan afkitten waarbij het mn de hoeken zijn die van binnen en buiten moeten wordenafgekit, dunne spuitmond gebruken en he;lemaal langs gaan</p><p> </p><p>Succes</p><p> </p><p>NB weet niet waar je woont maar als h et in het oosten is mag je me mailen ( dutchdoc5@hotmail.com ) </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD