Lekkende voorruit 144 Gl

• Hessel van der Saag (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2010 00:12 #48874 door Hessel van der Saag (GAST)
Lekkende voorruit 144 Gl is gemaakt door Hessel van der Saag (GAST)
<p>3 jaar geleden voorruit en delen parafan vervangen, voorruit lekt en parafan roest alweer, sierstrip heeft ook nooit goed vlak op de ruit gelegen. Ruit kun je binnenuit bewegen, geen wonder dat deze lekt. Het schijnt mogelijk te zijn om een ander ruitrubber te gebruiken i.p.v. ruit te verlijmen. Het huidige systeem met metalen clipjes voor de sierstrip levert nogal gauw beschadigingen op. De sierstrip vind ik niet zo belangrijk, want rond mijn achterruit heb ik deze er ook niet meer in gekregen. Liever goed dicht dan mooi lekkend . Mijn vraag is dan ook of er iemand goede tips heeft om mijn voorruit lekvrij te plaatsen.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-07-2010 10:56 #96075 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Lekkende voorruit 144 Gl
<p>zoek eens op Saudal silirub 2.</p><p>saudal zijn professionele kitten en een uitgebreid leveringsprogram , zelf heb ik jaren geleden de hele boel waterdicht gekregen(permanent) met saudal polymeerkit high tack , ideaal spul.</p>

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-07-2010 11:04 #96074 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Lekkende voorruit 144 Gl
p.s. het is soudal , geen saudal.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-08-2010 13:18 #96073 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Lekkende voorruit 144 Gl
<p>Het ruitrubber is t/m MY 1969 gebruikt, maar je kan het ook in latere modellen gebruiken. Daarvoor moet je een paar mm rondom van de raamsponning afslijpen (anders krijg je het rubber er echt niet overheen).</p><p>Ik heb er twee auto mee rijden, bevalt prima. Goed te doe-het-zelven. Sierstrip erin wurmen is weer een hele aparte tak van sport.</p><p> </p><p>Maar ik heb ook een voorruit dichtgeblubberd met Bison Montagekit, en de sierlijst erop geplakt, werkt ook prima.</p><p> </p><p>Kijk ook of de twee afvoergaatjes in de sponning nog open/aanwezig zijn, ze zitten op het laagste punt ongeveer.</p>

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-08-2010 22:44 #96072 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Lekkende voorruit 144 Gl
<p>@Marc</p><p> </p><p>hoi, ik heb een 145 met gelijmde voorruit, en ik heb juist de 2 gaatjes die jij omschrijft als afwateringsgaatjes dichtgemaakt omdat hier nogal wat water door naar binnen kwam.</p><p>als dit inderdaad afwateringsgaatjes zijn, waar zouden ze dan naartoe af moeten wateren? ik zou 't niet weten, alles ziet er verder o.k. uit, geen roestgaten, ook niet onder dashboard. </p><p>sinds de gaatjes dicht zitten is m'n auto kurkdroog; maar aan de andere kant, als het afwateringsgaatjes zijn dan zitten ze daar niet voor niets, en inderdaad, ik kan me voorstellen dat er nu wat water blijft staan in de hoeken onder de sierstrip. ben dus toch wel benieuwd waar het water dat door deze gaatjes wegloopt terecht moet komen.</p><p> </p><p>groetjes, Hans.</p>

Groet, Hans

• Jambon van der Ham (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
07-09-2010 11:09 #96071 door Jambon van der Ham (GAST)
Beantwoord door Jambon van der Ham (GAST) in topic Lekkende voorruit 144 Gl
via die gaatjes loopt het de dorpel in en weer naar buiten, doordat het niet weg kan loop je de kans dat het water in de hoeken net over het randje komt en in de auto. En de roestvorming van de sponning komt op gang als dat al niet onder de lijst het geval is..!

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2010 12:36 #96070 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Lekkende voorruit 144 Gl
<p>Het probleem van de lekkende voorruit bij de !40/160 is een bekend euvel, stop je de gaatjes dicht dan gaat het onder je ruit rotten, laat je het open (wat de enige juiste manier is !) dan wel goed checken dat de afwatering van de dorpel goed open is en met waxoil of tectyl beschermd..</p><p>Bij mijn 144 heb ik een 244 ruit geplaatst, deze is ook geplakt maar je kunt plastic clips gebruiken, nooit meer roes</p><p>twel ook een sierstrip van de 240 gebruiken. </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD