windgeruis voorruiten 1800 es
- Bezoeker
-
19-08-2010 15:57 #48842
door
windgeruis voorruiten 1800 es is gemaakt door
<p>Mijn 1800 is volledig gerestaureerd, incl noise killer set. Dit helpt goed maar nu heb ik enorm veel windgeruis bij beide draairaampjes. ik kan ook van binnen naar buiten kijken (maar een klein gaatje maar dan toch) en het lijkt als of de sierlijsten afgekit zouden moeten worden. heeft iemand hier ervaring mee of een goede tip.</p><p> </p><p>met vriendelijke groet, Gerrit Bakker</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2010 13:41 #96249
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic windgeruis voorruiten 1800 es
Wat bij mijn ES enorm hielp tegen windegeruis via portier en A stijl was de 3hoekige chromen sier/bevestigingslijst kitten tussen zijkant deur en A stijl. Ik heb het gedaan met carrosserie kit, die hard niet uit zodat de lijst verwijderbaar blijft. Verder goed kijken of de dubbele deurrubbers goed aansluiten. De deur naden staan niet bekend om hun goede aansluiten wat veel windgeruis veroorzaakt. Dat viel eerder ws niet op door het motorgeluid.
- Jambon van der Ham (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 11:01 #96248
door Jambon van der Ham (GAST)
Beantwoord door Jambon van der Ham (GAST) in topic windgeruis voorruiten 1800 es
<p>is een "probleem" bij alle versie denk ik zo. Ik heb een 140, zelfde verhaal, als je tijdens het rijden het ruitje vooraan aandrukt, en um dus verder scharniert, wordt het een stuk minder. Dan heb je nog de verticale spijl, puer windvanger. Ik heb inmiddels van een 2serie GLE/GLT de voorste windgeleiders op de regengoort geplaats (als acesoire..) Die doen wel wat, je hoort nu de wind in vlagen zeg maar, allemaal marchinaal, voorruitlijst is r ook zo eentje...</p><p>Verder kun je eens kijken naar de extra tochtrubbers van een 2serie, behalve de deurrubbers hebben deze later een deels gestoffeerd rubberen profiel gekregen welke op de raamsponning zit geplakt (bij verwijderen van een oude scherp mes gebruiken en voorztchtig trekken, liefts bij warm weer..!) Deze sluit de kier rondom de bovenzijde van de deur extra af..</p><p>zie ook
volvolvo.nl/forum/topic,6167.msg118871/#msg118871
</p><p>Allemaal opties die een originele 1800 niet staan vrees ik.. Ik ga ook wat proberen met kit. Ruitje open zetten, een dun en zo gelijk mogelijk sliertje op/tegen het rubber, beetje vaseline oid op de rand van het ruitje. Kit even laten aandrogen. Raampje dicht. Overtollige na droging wegsnijden. Na droging zou er zo een extra laagje "rubber" op moeten zitten welke de veroudering en vervorming zou moeten opvangen. Ik wil juist niet met zelfklevende strips ad gang omdat het dan al gauw teveel wordt voor met name de auto's met gelijmde scharnieren en sluitingen..!</p>