Spatlappen Amazon monteren ... waarom wel - waarom niet ?

Lees meer
06-10-2023 07:01 #204882 door Marco Wuyts
Heel veel Amazons hebben spatlappen ; soms enkel achteraan. Maar waarom zou je dit doen ?

Heeft dit een positief effect op je wagen of is dit enkel voor je achterligger ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
06-10-2023 19:24 #204892 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Spatlappen Amazon monteren ... waarom wel - waarom niet ?
Hoi Marco,

ik hoop dat je -veel- jonger bent dan ik, maar deze autoos en ook ikzelf komen uit de tijd dat spatlappen voor de auto verplicht waren en er ook bekeurd werd bij afwezigheid.
Vandaar dat af fabriek de autoos werden afgeleverd met spatlappen.

Gr. Cor.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2023 19:55 #204895 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Spatlappen Amazon monteren ... waarom wel - waarom niet ?
Bij de voorwielen zorgt het voor wat minder modder op je carrosserie en bij de achterwielen is het vooral ook prettig voor de auto's die achter je rijden.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2023 20:16 #204896 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Spatlappen Amazon monteren ... waarom wel - waarom niet ?
Spatlappen houden ook stenen iets tegen die bij het rijden wegspatten, die dan anders ook het plaatwerk meteen achter de wielkasten zouden kunnen raken, tegenwoordig wordt er natuurlijk veel minder op zulke wegen gereden.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2023 20:53 - 06-10-2023 21:00 #204897 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Spatlappen Amazon monteren ... waarom wel - waarom niet ?
Zoals Cor zegt, Amazons werden af fabriek geleverd met spatlappen. Bovendien vind ik een Amazon zonder spatlappen niet compleet. Ook beschermen ze  het plaatwerk zeker tegen steenslag en roest.
 
groeten,Niek de Boer.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2023 21:03 #204946 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Spatlappen Amazon monteren ... waarom wel - waarom niet ?
Spatlappen horen erbij maar hebben ook een preventieve werking zodat het achterliggende plaatwerk niet wordt gezandstraald, dus rijden zonder spatlappen geeft eerder roesten via beschadigingen. Vaak worden er binnenschermen geplaatst en dan kan de ophangbeugel van de spatlap worden gebruikt om ze aan te bevestigen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.