Motorkap 1800ES

Lees meer
25-08-2023 10:37 - 25-08-2023 10:38 #204411 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Heb ik ook al geprobeerd, dan past het ook in de hoogte totaal niet!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
25-08-2023 12:29 - 25-08-2023 12:31 #204414 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Motorkap 1800ES
Ik ben lang geleden ooit begonnen met de motorkap, eraf gehaald en aan een kant de plaat gerepareerd. Ik weet niet of deze foto's helpen.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2023 12:30 - 25-08-2023 12:31 #204415 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Nou, na nog wat heen weer geklooi en wat brute, "liefdevolle" kracht zit hij erin.
Elk scharnier op 1 bout, de tweede gaat er op geen enkele manier in. En de openingen rondom zijn niet hetzelfde, en de hoogte ook niet helemaal, maar voorlopig geloof ik het wel nu.
Nu de beschadigingen maar bijwerken, vieze vingers eraf, CO afstellen en dan rijden, hopelijk zonder dat hij weer stilvalt na 10 kilometer!
Ik weet niet wat het is, maar bij deze auto gaat alles moeilijk!
Dank voor de reacties!

 
 

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2023 12:40 #204416 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Hey Arnold, dank voor de foto's, het bewijst in ieder geval dat ik de scharnieren goed heb zitten!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2023 15:14 #204418 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Motorkap 1800ES
Heren, dit is het 'USA syndrome' Oftewel een chronisch gebrek aan TLC en meestal een kromme wagen. Mijn ervaring als je eenmaal alles hebt overwonnen gaat deze ES weer jaren mee.... persoonlijk vind ik het D-jetronic meer betrouwbaar dan SU's, beide hebben vaak last van valse lucht als oorzaak van slecht lopen bij de D-jetronic het gemakkelijkst te verhelpen.
Overigens tonen de foto's van Arnold precies wat - in den beginne-  het probleem van de moterkap is.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2023 15:24 - 25-08-2023 15:28 #204419 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Ja, daar heeft de vorige eigenaar behoorlijk last mee gehad. Mijn auto is al sinds 1992 in Nederland.
Vriend Tom Bunt van Tom's Classics heeft zo'n beetje de hele achterkant herbouwd indertijd. Plus het laatste deel van het dak en wat onderkant!
De deuren hadden veel plamuur, achterkant plamuur en motorkap. Deze heeft als laatste nog plamuur, de rest is verholpen. Ik heb de bedragen gezien en die facturen zijn hoog!

Ps ik heb ook veel leuke dingen in andere auto's gevonden die door NL eigenaren waren gefabriekt!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
25-08-2023 15:30 #204420 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Motorkap 1800ES
Bij mij had de PO dus maar een bout per scharnier gemonteerd. Eentje kwijtgeraakt? en de constructie was gescheurd, dus dat als eerste hersteld. In een oude garage bon stond nog 'motorkap voorzichtig openmaken'. Maar ik heb met het afstellen geen enkel probleem gehad, alleen moest ik aan de vergrendelkant een paar shims weghalen zodat de kap weer netjes aansloot op de parafaan. Dus gelukkig geen kromme balk o.i.d. 
Ook ik heb nog de D-jetronic, loopt prima. Nog een set onderdelen kunnenkopen via de club. 

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2023 15:50 #204421 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Die van mij ook op D-jetronic, nadat hij in Nederland altijd op LPG had gelopen. Met wat nieuwe spullen loopt hij nu goed.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2023 16:01 #204423 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Motorkap 1800ES
En een prachtige kleur, Tom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2023 21:42 - 25-08-2023 21:43 #204430 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motorkap 1800ES
Dank Paul, vind ik ook!
Maar ik dacht met kleur 115 (groen-blauw) te maken te hebben, maar er zat een kleurproef bij de auto en het blijkt een Honda kleur!  Bijna hetzelfde, dus geen idee waarom de vorige eigenaar daarvoor koos!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.