Gasvulling maken in reflectorkap Amazon RA

Lees meer
22-08-2023 11:34 #204335 door Hans de De Graaf
Gasvulling maken in reflectorkap Amazon RA is gemaakt door Hans de De Graaf
Goedendag,
Al vele malen gekeken naar het verplaatsen van mijn gasvulling achter de reflector kap van mijn 2 deurs Amazon. Bij stein heb ik hiervoor een mooi beugeltje gezien. Wie zou mij kunnen helpen aan dit beugeltje en een uitgebreide montage instructie. De gas vulling zit nu in de zijkant van van mijn ribbelplaat. Ben nu bezig de naad achter de reflector RA kaal te maken.

Zou bijzonder geholpen zijn met het juiste beugeltje en montage instructie Uiteraard tegen betaling.
Bij voorbaat dank voor alle hulp
Groet Hans de Graaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2023 12:13 #204337 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Gasvulling maken in reflectorkap Amazon RA
Ik heb het laten inbouwen door een kennis van mij in 's-Heerenberg (Gelderland, bij Duitse grens). Stuur evt een PB voor meer info.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2023 07:54 - 25-08-2023 07:58 #204401 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Gasvulling maken in reflectorkap Amazon RA
Op dit forum zijn al vele oplossingen gepubliceerd.
Maar elke oplossing van een LPG aansluiting achter de reflector heeft natuurlijk zijn voor en nadelen.
Ik heb het als volgt opgelost:
- De LPG aansluiting heb ik verzonken in het achterpaneel (zie foto 1)
- Vervolgens het reflector huis met 2 M3 bouten vastgezet aan het achterpaneel (zie foto 2)
- De reflector heb ik de achterzijde voorzien van een vlakke plaat afgedekt met een pvc plaatje (zie foto 3)
Tussen de reflector (pvc plaat) en de afsluitdop (zie foto 4) zit een trillingsdemper (foto 5).
De reden van de PVC plaat is dat bij het aandraaien van de reflector de lak niet wordt beschadigd.
De trillingsdemper is er voor dat de reflector ten opzichte van het reflectorhuis zich kan bewegen.
Als dit een starre verbinding zou zijn is de kans groot dat de reflector niet naadloos aansluit op het reflector huis.
Wat wel belangrijk is om de verbindingen aan beide zijden van de trillingsdemper goed te borgen om meedraaien te voor komen.


 

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2023 10:42 - 27-08-2023 10:59 #204437 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Gasvulling maken in reflectorkap Amazon RA
        Dank voor je aanvulling en antwoorden en foto's Rob.
Ook een mooie oplossing, echter vindt het een groot gat wat je moest maken in het achterpaneel. De oplossing om het reflectorhuis vast te zetten vindt ik daarentegen wel een goede oplossing. Denk toch dat ik voor de oplossing van Stein ga en een passend beugeltje ga maken en deze vastlas op het achterpaneel. Denk wel dat je een goede doorvoer voor de vulslang moet maken en dat deze ook waterdicht is..

Zag op je foto dat je het paneel helemaal kaal had gemaakt, waarmede heb je de naad tussen de twee paneelen onder achterlicht gedicht?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.